Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Kapal Karam



Kepada kaki pancing, ada lagu untuk korangs... CINTAI DAN SAYANGILAH LAUT... dan hargailah sumbangan para nelayan...
Lagu baru yang tak pernah keluar radio... ;)

Kapal Karam
Lyric : Mamai
Melody : Naz

Sejenak berada di sini
Buat aku terpaku
Otak ligat memacu
Mamai ku berhenti... terpaku

Di sini ada rezeki
Mereka datang berulang kali
Laut gelora tak di peduli
Dengan tekad nyawa milik Ilahi...

Aku bukannya anak laut
Tapi aku sering ke laut
Laut itu ada seribu rahsia
Bukan sekadar untuk bersuka

*
Berapa banyak nyawa nelayan hilang di sini
Hanya kerana sesuap nasi
Buat bekal anak bini di rumah menanti
Sedang aku ke sini kerana hobi...

Sejenak berada di sini
Buat aku terpaku
Otak ligat memacu
Mamai ku berhenti... terpaku

Di sini ada rezeki
Mereka datang berulang kali
Laut gelora tak di peduli
Dengan tekad nyawa milik Ilahi...

Aku bukannya anak laut
Tapi aku sering ke laut
Laut itu ada seribu rahsia
Bukan sekadar untuk bersuka

*
Berapa banyak nyawa nelayan hilang di sini
Hanya kerana sesuap nasi
Buat bekal anak bini di rumah menanti
Sedang aku ke sini kerana hobi...

30 comments:

a.b geldofg said...

:)
best

Naz said...

Ab...
tq bro... pas ni lagu ko pulak.. tungguuuu... ;)

Dr Zek said...

blh tahan lagu baru ni bro...best melody bro...bagus gak kalu tarup skali chord dia...teringin gak aku nk main...

ameeza77 said...

hahah macam sesuai tok my ayahanda jer hahahah

Naz said...

Dr Zek..
Bro... aku pakai 2 chord sajer...
intro starting B dan A..

utk chorus pakai A dan B.. tu jer..

tq sudi dngr lagu x seberapa aku ni..
:)

Naz said...

Kak Meeza..
ayahanda suka memancing ker? hehehehe... akak x join dia skali??

ZARA 札拉 said...

kapal titanic ke kanda?

kuman09 said...

'ooooooooo'= trademark mr naZ, musti ade kat lgu ko....hehe...mahal tu trademark ni!!!

Lili Puteh said...

lagu laut,
suke2..

mamai said...

terima kasih dengan lagu ini kau seorang yang berbakat.

hysMan.. said...

intro lagu ni iras2 sama skit mcm lagu sampai menutup mata skali dengo petikn gita ko ler..tp laen laa..

besh!!!!
congrat bro..

Naz said...

Zara...
bukan dinda... sebenarnya, pukat tunda...

Naz said...

Kuman...
ko memang memahami aku... ;-)

Naz said...

Lili Puteh...
terima kasik cik Lili kerana suka... :)

Naz said...

Mamai..
terima kasih juga kerana benarkan aku guna poem ko tu... ada apa2 komen pasal lagu kita ni bro??

Naz said...

Man..
ooo... mungkin kebetulan... aku pun x tau lagu cewek tu mcm mana. bila ko gtahu terus aku dngr kat utube... hehehehe....

terima kasih pasal puji... :)

Sulela said...

Hai bro...windu kat sore ko...kekeke. Tak sangka lak Mamai buleh buat lirik pasal laut ye...

"Berapa banyak nyawa nelayan hilang di sini
Hanya kerana sesuap nasi
Buat bekal anak bini di rumah menanti
Sedang aku ke sini kerana hobi..."

Lirik tu tajam menikam kalau dihayati betul2...huhuhuuuu

Redynne™ said...

sedap didengar...
lirik puitis menyentuh..


sy suka... :)

Naz said...

Lela...
aku pun rindu kat ko.. lama dah kita x bergurau senda di alam maya ni... aku g outstation sminggu hari tu..

aku pun sependapat ngan ko. lirik Mamai memang tajam menikam... aku terpukau dng bahasanya yg sempoi dan penuh makna mendalam tu...

Naz said...

Redynne..
Cik Red suka dengar yer? terima kasih daun keladi.. kalo ada masa, dengarlah lagi... hehehehe... ;)

Sulela said...

Ko gi outstation ke atau ko gi kawen? ahahahaha. Sampai hati tak bagi kad undangan kat aku... ahahahaha...

p/s: bila ko nak terawang2 kat alam maya neh? rindu banget sama kamu...

Naz said...

g kawen? muahahaha... ada jer ko ni Lela... :p

aku tengah try mengawang2kan diri aku kat alam maya ni di celah2 kesibukan tugas seharian...

Sulela said...

Perggghhhh...sibuk tahap gaban la ekk. Ni yang rasa maleh nak kacau ni...;P

Naz said...

kacau saja Lela... smenjak dua menjak ni aku ada kerja nak kena settlekan. tp aktiviti internet still on... :)

anaklaut said...

salam..

puisi yang sangat puitis..:)

tq singgah my blog

Naz said...

anaklaut...
Waalaikumsalam... puisi dr seorang sahabat maya saya. saya cuma masukkan melodinya sahaja...

terima kasih juga kerana sudi berkunjung ke sini... :)

hysMan.. said...

hahahaha
gelak aku sorg2 di sini..
mamai congrat..
lirik menyentuh jiwa dan ragaku walaupn aku budak bando..
sedeh melihat si nelayan laut mencari rezeki sesuap nasi..
hmm..
:p

Naz!!!!

Naz said...

Man...
gelak... jng x gelak.. poem Mamai memang sempoi. tu pasal aku amek. hehehee.... kesian kan kat nelayan, berhempas pulas mencari rezeki... bergadai nyawa...

Man!!!

pakcik kordi said...

ajar pakcik kordi main gitar.ok?

Naz said...

pakcik kordi...
buleh pakcik... dtg la rumah pokcik Naz ni... ;)

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

Recent Visitors

My sexy name. It is true?