Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Bangau Oh Bangau




Masih berkisar pasal alam semula jadi. Mungkin isu Bukit Antarabangsa dah lama, tapi masih lagi releven. Bro A.B... lirik ko ni memang mencabar sungguh. Pasal tu aku amek masa yang lama untuk siapkan... hehehehe....

Sayangilah pokok. Kalo pokok dah semua ditebang, kita akan kekurangan oksigen. Binatang2 lain pun dah tak der tempat nak tinggal. Keep green ok...! ;)

Lagu baru yang tak pernah keluar radio...

Bangau Oh Bangau
Lyric : A.B Geldofg feat Naz
Melody : Naz

Lihatlah sekeliling kita
Lihatlah sekeliling kita
Kerana wang bumi binasa
Ada kuasa dan tamak haloba
Alam kita jadi mangsa
Manusia pun jadi mangsa

Bangau oh Bangau "Kenapa kau tak hinggap kat Bukit Antarabangsa?"
"Macamana aku nak hinggap, pokok sudah tiada..."

Pokok oh pokok "Kenapa kau sudah tiada di Bukit Antarabangsa?"
"Macamana aku nak ada, Pemaju tebang aku..."

Pemaju oh pemaju "Kenapa engkau tebang semua pokok kat situ?"
"Macamana aku tak tebang, Engineer luluskan aku... luluskan aku"

Engineer oh engineer "Kenapa kau luluskan projek itu ?"
"Macamana aku tak luluskan, Boss dah arahkan aku...."

Boss oh boss "Kenapa kau arahkan projek itu?"
"Macamana aku tak arahkan, BELIAU kasi kat aku...."

BELIAU oh BELIAU "Kenapa kau kasi itu arahan?.."
"Macam mana aku tak kasi.... Ular nak makan aku.... nak makan aku..."

Ular oh ular "kenapa kau nak makan En. BELIAU ?"
"Halo bro lu percaya ke, aku nak makan BELIAU...?"
"Siapakah En. BELIAU? Lu pikirlah sendiri...."

Jangan nak tuduh aku...
Jangan nak tuduh aku...

Bangau oh Bangau
Kesiannya engkau...

Tak ada tempat hinggap
Kat bukit Antarabangsa...

Tak ada tempat melepak
Kat Bukit Antarabangsa...

51 comments:

Sulela said...

Jika hayati liriknya betul2, aku rasa ini perkara serius. Tapi kalau aku hayati liriknya tak betul2, aku ketawa kau tau...harharhar... Takde bahasa untuk aku menggambarkan liriknya sebab Ab yang aku tahu memang bijak menyusun kata, mengungkap situasi dalam kiasannya yang kadangkala pedas...hehehe...

Pendapat aku, kali ni irama kau ada perbezaan dari yang sebelum neh. Petikan gitar yang last tu yang paling mahal...hehehe. Sore, tetap macho cam selalu. Walaupun lirik Ab ni agak mencabar (hehehe) tapi kau berjaya menghasilkan paduan alunan melodi yang begitu baik. Two thumbs up for you my friend and for you too, Ab...

p/s: sambil crocheting, aku dengar lagu kau dan Ab neh...hehehe

Redynne™ said...

hehe..

kelakar.. sesuwai lirik dn melody.. :)

*sedap ditlingeku spt selalu.. keep up the good work..

Dr Zek said...

melody yang menarik...aku rasa susah gak nk masuk ngan lirik dia...satu bar tu panjang sgt (ayat pjg dlm satu bar)...lagu yang santai kalu kita dgr....best bro, memang best.

nurain said...

ngee..no comment~

a.b geldofg said...

hehehehehe
aku hargai apa yg ko buat
indah
walaupun lirik2 asal ada sedikit perubah
demi nak cover bro
aku faham
apa aku ucapkan terima kasih

lalink7 said...

hehe..macam sdp bila dilagukan dengan gitar..letak la video ke nanti n en.naz nyanyi..(out of topic ku inii..ngeeee)

aty_za said...

erm bes...Aty_zabru join nk jdik blogger gak..
tp xbes la sgt mcm bro naz hehehe keep it up...chayok2...buat la melodi korea or jepun lak tp lirik malay..jempt la mjengah ke desa ku...daaaa

Jard The Great said...

wow.. ur muzik???
kagum.... ;p

Annies said...

hi Naz... lama kita x bersembang. lagu ni unik. suara awak sedap didengar. boleh join Zainal Abidin ni.
adsense awak mcm mana? mesti makin bertambahkan... :)

~HaZeL~ said...

hihihi.. sian bangau tu..

like it very much..nnt bila masuk bab love the nature leh i guna ur lagu as BBM ye...

Naz said...

Lela...
masa memula aku cuba masukkan melody kat lirik Ab ni, aku gelak jer... ni pun rekod ntah berapa kali pesal ada bunyi gelak... hehehehe...

lirik ni sempoi, tp kena fikir dlm2 utk memahami maksud yg tersirat di sebalik lawak... melody kali ni lain erk? hehehehe... idea spontan lepas aku minum air sejuk.

terima kasih kerana sudi mendengar guna hati... ko memang cool la Lela... dah brapa crochet yg ko dah buat stakat ni? dah berpuluh2 ker?

Naz said...

Redynne...
terima kasih cik Red... :)

Naz said...

Dr Zek...
memang susah giler masa aku nak masukkan melody... makan bulan jugak tuh... tq bro, sudi dengar lagu ni... semoga terhibur... :)

Naz said...

nurain...
kenapa no komen?? hehehe

Naz said...

a.b geldofg..
terima kasih gak buat ko Ab. kasi assignment sebegini kat aku. aku mengaku, payah siot...
part yg aku ubah tu utk kasi sesiapa yg berkenaan tu berfikir dah sedar. kalo direct to the point x best lakan... hehehehe...

Naz said...

lalink7...
terima kasih... nak letak sy nyanyi mcm Marie Digby tu ker? hahaha.. segan arr...

Naz said...

aty_za...
terima kasih... sy cuba masuk blog awak. tp tulis 'page load error'.. ada masalah kat domain tu ker? sy sedang usaha mempelbagaikan jenis melody. kalau ada idea, sy cuba buat kelainan.. insyaallah...

Naz said...

Jard The Great...
muzik biasa2 saja. terima kasih sudi singgah studio buruk pokcik... :D

Naz said...

Annies...
hi cik Annies... lama jugak.. hehehe...
sy memang suka topik alam semulajadi... bro Zainal tu dah otai sngt.hehehe...

adsense? still on, tp blog tu sy kurang update pasal kasi peluang depa ikut tips2 yg lama..

Naz said...

~HaZeL~...
memang kesian sungguh si bangau tu. kesian juga kat binatang2 lain yg x der tmpat tinggal pasal dimusnahkan oleh manusia...

boleh, silakan. BBM tu aper ya?

~HaZeL~ said...

betul tu, pembangunan x terancang mmg mengganggu habitat flora n fauna

tq tq.. BBM=Bahan Bantu Mengajar.. I'm not good in singing so i pinjam ur voice la ye..

Naz said...

~HaZeL~..
ooo... baru pokcik taw... sila2.. x der masalah... :)

Precious said...

Kwang kwang kwangggg!! Adusss ... bagi seseorang!

Naz said...

Precious...
hahahaha... lu pikir la sendiri...
> tq sudi singgah :)

rockmetaller said...

nt gua kasik riff metal,lu wat lgu ttg kehidupan seorg jejaka yg meminati seorg gadis nih.boleh?klu blh,say it to my cbox ek!

this is collaboration u n me!yeah!!!

Naz said...

rockmetaller...
lagu mcm tu ada bro... kat posting2 belakang ada.. cuba dngar kat sini :

http://mr-naz.blogspot.com/2009/06/mana-mungkin.html

http://mr-naz.blogspot.com/2009/04/perpisahan-ini.html

http://mr-naz.blogspot.com/2009/04/aku-dan-seorang-gadis.html

http://mr-naz.blogspot.com/2009/03/kembali-bernyawa-mr-naz.html

cuba2lah ushar2.. kalo berkenan amek jer... buat kaw2 punyer metal

{lumut} said...

naz..
aku admire ko.
serious neh..

aku dah lame teringin nak jd cm kau...

besar nye angan2...

Naz said...

{lumut}...
admire kat aku. aku juga admire kat hang.. boleh berkenalan...? hahahaha...

salam kenal bro/sis.. eh, ko ni lelaki ker pompuan ha??

~ h a n i m h u s i n ~ said...

alamak...ada engineer di situ...
huuu

Naz said...

Cik Anem...
hehehehe... sebenarnya ada bnyk lg pokcik nak masukkan... spt dokter, inspektor sahab dll... tp tak muat lagu la.. hahahaha....

tq, sudi kasi komen... :)

Kish said...

huhuhu, lyric dia funy, tp MAKSUD dalam tu. keh keh keh. best2, suke tuol ngan bnda2 yg leh mendatangkan gosip ni... huhu

syabas la sape yg tulis lirik ni! :-p

Naz said...

Kish...
amacam? seronok x dengo lagu ala2 lagu pecinta alam ni?? penulis lirik tu pokcik ada linkkan kat lirik tu... gosip?? hehehehe... ;-) syyyy...

pakcik kordi said...

lgu ni walapuun pkcik rase 'agak kelakar'..hehe...tp besh....lirik dia mmg rare ah!

Annies said...

dengar balik lagu Bangau oh bangau ni. intronya memang sedap didengar. buat lagi melody yg ceria mcm ni...

Naz said...

pakcik kordi..
masa pokcik unplugged lagu ni, asyik gelak2 jer... memang lirik kelakar... tp mendalam tu... saper makan cili, dia akan rasa pedasnya... ahaks..

Naz said...

Anis..
selamat mendengar... ;)
aik, tukar avatar??

Annies said...

saja je saya tukar avatar. apa masalah ke pokcik? :p

Naz said...

Anis...
x der masalah pun... ahaks...

Annies said...

ingatkan pokcik x kenal...

Naz said...

Anis..
Kenal... awk pakai purdah pun pokcik kenai... :p

Anonymous said...

Thanks , I've recently been searching for information about this subject for ages and yours is the greatest I have came upon till now. But, what concerning the bottom line? Are you sure concerning the supply?

Also visit my page - samsung galaxy s3
Feel free to surf my page ...

Anonymous said...

Ѕtunning storу there. What happened after?
Takе caгe!

Feеl free tо visit my blog - wood burning stoves reviews
My site :: samsung galaxy note 2

Anonymous said...

Valuable infο. Fortunate me I ԁіѕcoveгed уour websіte ассidentallу, anԁ I'm surprised why this accident did not happened earlier! I bookmarked it.

My blog;
Also see my web page >

Anonymous said...

An іmpreѕsive sharе! I haνe јust forwarded thiѕ ontο a friend who was conducting a littlе hοmewoгk
on this. And he actually ordered mе dinner
due to the fact that Ӏ found it fοг him.
.. lol. So allow me tο reword thіѕ.
... Thanκ YOU for the meal!! But уеah, thanks foг ѕpending the time to discuss this matteг here on yοur website.
My website ... buy instagram followers for cheap

Anonymous said...

Undenіably beliеνe thаt whіch you sаid.
Your favоrіtе justіfication aρpeared to
be on the ωeb the eаsiest thіng to be
aware of. I sаy to you, I dеfinitely get iгκed whilе pеople consider worrіеs thаt theу рlainly
dо nοt knοw аbοut.

Yοu manаged to hіt thе nail upon the tοp аnd defined οut
the wholе thing withоut havіng sіde-effесts , people cοuld take a
ѕignаl. Will likely be bасk to get more.
Thanks

Alѕo visit my weblog :: vapornine.com
My web page > vapornine

Anonymous said...

Аhaa, its goоd converѕation
about this pieсе of writing at this
place at thiѕ website, I have read аll that, so now me also commenting at this
рlace.

Fеel free to visit my page :: crown princess victoria wedding and concert
Visit my site ; country curtains coupon

Anonymous said...

Hello to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this site, and your views are good in favor of new people.


my webpage - uda
Also visit my web blog ... zhq

Anonymous said...

I'll immediately seize your rss as I can not find your e-mail subscription hyperlink or newsletter service. Do you've any?

Please let me understand so that I could subscribe. Thanks.


Look at my blog post: zulutrade

Anonymous said...

Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess
I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to the whole thing. Do you have any points for first-time blog writers? I'd really appreciate it.


Also visit my blog post - how can i get more instagram followers

Anonymous said...

Why viewers still make use of to read news papers when in this technological globe the whole thing is available on net?


My web-site ... get followers

Anonymous said...

Great beat ! I would like to apprentice at the same time as you amend your site, how could i subscribe
for a blog site? The account helped me a acceptable deal. I have been tiny bit acquainted of this your
broadcast provided bright clear idea

Also visit my web site buy instagram followers with gift card

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

Recent Visitors

My sexy name. It is true?