Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Biarlah Padam Segala Sepi




Lagu baru yang tak pernah kuar radio... semoga terhibur...

>Terima kasih kepada Anak Laut... kerana sudi kasi aku guna poem2 dalam blog cool dia tu... :)

Biarlah Padam Segala Sepi
Lyric : Anak Laut
Melody : Naz

Kerana ada janji di hati kutulis puisi di laut mimpi
Rindu kelasi meracik janji pengubat mimpi kasih sejati
Taufan dan badai aku layari untuk mengikat tanda jemari
Di hulu sepi merangkai hari demi tujuan satu yang pasti

*
Kapal layar di hujung jeti ikan pari taruh di api
Kita berlayar di musim nanti biarlah padam segala sepi

Jika kumerapat nanti sudikah engkau datang berlari kemari?
Biar kita merangkai hati janji setia sehidup semati
Demi cinta yang telah bersemi kutukan orang jangan peduli
Mari kita merajut mimpi suka dan duka kita hadapi

*
Aku berjanji kepada bumi demi engkau si bidadari
Bila bersama sampailah nanti di pintu syurga saling menanti

Kerana ada janji di hati kutulis puisi di laut mimpi
Rindu kelasi meracik janji pengubat mimpi kasih sejati
Taufan dan badai aku layari untuk mengikat tanda jemari
Di hulu sepi merangkai hari demi tujuan satu yang pasti

*
Kapal layar di hujung jeti ikan pari taruh di api
Kita berlayar di musim nanti biarlah padam segala sepi

Aku berjanji kepada bumi demi engkau si bidadari
Bila bersama sampailah nanti di pintu syurga saling menanti

Kapal layar di hujung jeti ikan pari taruh di api
Kita berlayar di musim nanti biarlah padam segala sepi

Biarlah padam segala sepi

Biarlah padam segala sepi...

58 comments:

Redynne™ said...

nice...

cantik keduanya.. poem dn melody.. :)

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Wah.. Puisi anak laut.. Hehe.. Bgus laa pokcik ni.. Ape ek nak komen.. Hurrrmmmmm.. Okey.. Not bad.. Tapi ayat2 dia agak pnjang sket.. Bagi saye laa pokcik.. Hehehehe.. =)

~ kolaborasi laa lagi di masa hadapan ye pokcik naz dn anak laut.. hehe.. =)

IkanMasin90(IM90) said...

akhirye atok naz kite mengupdate jugak
berjanggut wa tgu..
hehehehe

bestt sehh :)
gud3 :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Oh kanda~

menarik sungguh kanda~

=)

anaklaut said...

salam....naz,

saya sangat teruja,terharu, sampai ...wah...

boleh buat album ni..:)))

naz, kamu, membuat saya terhibur..:)) terima kasih..

jarijemari said...

walaupun ko x kenal aku..tp ak dah lame usha blog ko.dr dlu lg.gud job..puitis lirik die.jujur.

Naz said...

Redynne...
terima kasih...
lirik yg bagus buatkan melody jadi indah... :)

Naz said...

Farhana...
ayatnya nampak mcm panjang pasal x dipecah2kan... but very2 nice... pokcik memang suka wording Anak Laut tu. rasa mcm kelasi kapal pulak... hehehe...

Insyaallah akan dtg pokcik dan Anak Laut akan bekerjasama lagi... semoga ilham tu sudi lagi menerjah kotak ilham pokcik... :)

Naz said...

azzaliena suziantie feisal...
semakin penuh dan panjang nama ko ni.. hehehehe.... terima kasih sis... ni yg buat aku rasa makin bersemangat ni... :)

Naz said...

ZARA...
terima kasih dinda... menarik di telinga mereka2 yg dengar guna hati... :)

Naz said...

anaklaut..
pokcik lagi teruja bila awk sudi kasi permission tu. poem2 awk buatkan pokcik rasa berada dlm watak tersebut.

blog ni kira album la jugak. cuma bukan utk dijual... hehehe...

besar hati pokcik pasal awk terhibur... sama2.. dan terima kasih kasi saya kata2 semangat... ;)

Naz said...

jarijemari...
sapa agaknya ko ni erk?? kasi la clue ker apa ker. apa2 pun aku ucapkan terima kasih pasal sudi selalu lepak2 sini walaupun sebagai silent reader. salam kenal bro@sis... :)

Anonymous said...

puisi anak laut mmg berkualiti.
petikan gitar pun menusuk ati.

two thumbs up!!

Cik Cookie said...

Sgt indah,Chewaahhh..apapun kamoo kreatif.sgt kreatif.

Sulela said...

Two thumbs up for you guys!
Lirik lagu ni memang puitis. Bukan senang nak baca puisi yang berkualiti sekarang ni. Anak Laut memang berbakat besar dalam melahirkan lirik yang menyentuh perasaan. Syabas!!! ;)

Namun puisi itu semakin memberi kesyahduan di hati dalam sentuhan melodi yang cukup indah. Ini termasuk suara si penyanyi itu sendiri. Bagi aku, ada kelainan dalam melodi yang dihasilkan kali ini. Aku terbuai dalam kedinginan pagi nan indah.

Melodi yang dihasilkan dalam rangkap ketiga paling aku suka. It's fit the question asked... Tak percaya, sila dengar sendiri...hehehe.

Keseluruhan, aku suka lagu neh. Nak convert, boleh ke tak niii...hehehe

hysman said...

Salam bro..
nice lyrics n melody..
4 thumb up 4 u guys..
hahahahaaa..

puisi anak laut mantap giler beb..congrat 4 u anak laut..aku pun payah nk kechup bahasa atasan nih..tp mmg best liriknya..terase mcm kelasi dah.. hehhee.. tahniah one again bro.. gewd job.. ;)

Melodynya best Naz,cuma little je laa yg crack skit.mungkin lirik panjang sgt kot.ade suara ko clash dgn bunyik gitar tak bape clear sgt.bile aku nyanyi dgn lirik skali baru aku paham.. gewd job also bro..

Tahniah buat Naz & Anak Laut..
aku tunggu hasil lirik & melody dr korg lg next time oraitt geng..
adiosss!!! :)

Annies said...

ala... saya terlepas bas lagi. dah banyk rupanya komen smpai berjela-jela. saya dengar lagu ni berbelas kali sambil-sambil kemas2 apa2 yang patut kat rumah saya ni. kali ni melodynya agak ceria. petikan gitar diawal lagu ni rasanya mcm lagu2 Inggeris. ada class gitu.

saya setuju dengan kak Sulela. rangkap ke 3 memang best. siapakah bidadari itu? berjanji2 sampai ke pintu syurga... ;-)
saya ada juga ke blog Anak Laut. sedap dan cantik poem2 kat sana. rasanya Naz dan Anak Laut adalah padanan yang sesuai utk hasilkan lagu2 berkualiti mcm ni.

saya dah hafal dah lagu ni. skrg pun tengah nyanyi2. saya kasi 100 markah. lagu ni memang banyk kelainan dengan lagu2 yg lain.. tahniah pokcik!

jarijemari said...

xapa..aku memang slalu lepak sini.tgu ko update.tggu lagu2 ko.aku blogger gak.cuma skrg nak duduk blakang tabir je.take care naz.

cuma muzik ko mcm lebih kurang same.boleh modify lain ckit len kali.mesti lg gempak.hehe.=)

Naz said...

cik Ja...
terima kasih... sekadar nukilan di kala kelapangan... ;)

Naz said...

cookie devine...
terima kasih... semoga cik cookie terhibur yer... :)

Naz said...

Lela...
aku sokong. memang susah nak cari puisi yg bermutu mcm ni. berpinar gak mata aku nak hayati puisi ni...

hehehehe... rangkap ke tiga tu yg mahal. ;)

boleh.. silalah convert. x der hal punyer Lela... :)

Naz said...

Man...
terima kaseh...

aku juga rasa mcm kelasi. duk laut, tengok ombak... pastu nampak jeti... hehehehe...

yg crack2 tu aku x leh nak elak. aku rekod berkali2. version ni yg paling ok. so, aku haplod terus jer la... biasalah, aku ni bukan penyanyi. kalo betul2 artis tu, memang kena fire kalo buat performance mcm ni... hehehehe

ok, kalo aku dpt idea lagi, aku akan buat. tenkieu babeh...

Naz said...

Anis...
mcm lagu apa intro gitar lagu ni. mungkin pokcik x perasaan ada persamaan dng lagu omputeh tu.. rajin berkemas2 ni... bnyk habuk ker rumah tu?? hehehehe

tu kena tanya lyric writer la... siapakah bidadari tersebut... pokcik tukang unpluggednyer sajers...

100 markah dr berapa? mcm bnyk jer angka tersebut... hehehehe... dah hafal erk? bolehlah g audition utk af. ahaks...

terima kaseh... ;)

Naz said...

jarijemari...
ko kasi tau jer saper ko ni... x der masalah punyers... :)

pasal muzik kelihatan hampir sama tu... aku sebenarnya masih amatur lagi dlm seni gitar akustik ni. tp, insyaallah aku try improve kan skill yg ada. setiap lagu, aku cuba kasi kelainan. mungkin ada yg perasan dan ada yg x. apa2 pun aku akan try buat kelainan yg lebih menonjol pas2 ni... tp, aku x berani janji... aku akan cuba... :)

mr.kordes said...

aik ...bilo ekau nk berkolaborasi dgn abangbesi?dan ekau bilo nk jadi artis EMI?cpt2 la apply....klu ekau berduet dgn yuna pasti masyuk ah!!!sedapnye suare ekau!

abang besi said...

merajut?wow...sungguh ayat melayu lama!rare ah brader naz!!!suara power tuh!suara pas raya mmg power gila...hehehe....plucking tuh power jgk....guna pick atau jari?bunyik tebal mcm guna jari...tol tk tekaan aii?hehehe....mkn ikan pari bakar best ah!nk2 plk br pas pncing..segar waks!!!hehehe...naz..u mmg best!ketua kg gua punya anak dara kem salam...=)

anaklaut said...

salam...Naz,

pertama sekali, saya mengucapkan rasa terharu..gembira tak terkata, sukar nak gamabrkan dengan kata-kata..

tak terfikir nak buat lagu..idea datang secara tiba apabila saya mencoretkan sesuatu pada lukisan saya..setiap hari saya pasti melukis, singgah ke blog2 sahabat dan kalau free, cuba buat lagu..( tapi tak terfikir pula sebelum ni nak letak dalam blog..)

naz, anda mempunyai bakat yg dianugerahkan allah sangat besar. saya bangga mengenali anda naz, moga allah swt memberi rahmat dan kejayaan yg berganda buat awak..itu doa saya..

saya insan biasa yang serba kekurangan, pujian naz tu adalah terlalu tinggi buat saya..namun terima kasih..:))

anaklaut

p/s: tq

farah said...

waa,

anaklaut menyumbangkan lirik.

cool!

:)

Naz said...

pakcik kordi...
aku tunggu gak abng bosi nak berkolaborasi dng pokcik. dia tu menggoreng memang no 1. tercengang pokcik tengok dia maen gitar dlm utube tu... perghhh...

sapolah nak amek pokcik jd artis rakaman. pokcik jd artis blog pun dah cukup dah. nak menghibur kengkawan yg sudi mendengar.. hehehehe... Yuna... ahaa... best2... hehehehe

Naz said...

abang besi...
sampai skrg aku x tau apa maksud merajut tu. tp memang bahasa Melayu pure tu... tang sorer tu.. hahahaha... parau jerks pesal aku overdose lomang cicah rendang ayam. hahahaha...

sesungguhnya ko ni otai gitar. sekali dengo jer ko dah tau aku plucking pakai jari. aku x reti lar pakai pick. pernah gak nak try, tp hancuss... slow semacam jer...

part ikan pari tu... hehehehe... yum2... jom pekena ikan pari bakar kat muara ikan bakar port klang... hehehehe...

ye ker bro? ko ni jng main2 kirim salam ni. lebih2 lagi nak dara ketua kg ko tu... x memasal aku kena kejo dng org2 kg ko nnti... ya ampunn... ahaksss...

ko ni memang kasi semangat aku naik la bro... tq..tq... :)

Naz said...

anaklaut...
Waalaikumsalam Anak Laut....
wah.... awk juga pandai melukis? pokcik terbayang2 awk kat pelantar kapal sambil melukis pemandangan laut dan langit terbetang luas.. pokcik x tahu melukis, tp suka tengok org melukis. khusyuk... :)

bila ya awak nak publish kan lagu ni versi asal awak kat blog? pokcik rasa x sabar2 nak dengar. pokcik jangkakan ia lebih bagus dr melody pokcik ni... pasal awak seorang artistic. berjiwa halus dan kreatif... :)
juga pokcik nak dengar semua lagu2 ciptaan awak. semua poem2 awak unik. ada gaya bahasa tersendiri... pokcik tunggu... :)

pokcik juga berbangga dpt berkenalan dengan awak, Anak Laut... walaupun di alam maya.. ni adalah pengalaman yg cukup indah buat pokcik disamping dapat berkaloborasi dengan awak. semoga ukhwah ini berkekalan.. Insyaallah...

Naz said...

farah...
memang cool... lirik yg indah mendamaikan jiwa... pokcik setuju dengan cik Farah... :)

Annies said...

x der sama mana pun intro tu dng mana2 lagu. cuma feel nya mcm lagu Inggeris mula2. saya berkemas bukan pasal habuk la pokcik Naz. pasal saya nak pindah. saya transfer opis ke tmpat baru. nnti singgah2 la opis baru saya tu ya.

ooo.. nak kena tanya Anak Laut ya? beruntung siapa yang jadi si bidadari tu kan pokcik. bidadari pokcik pulak? ngeh..ngeh...ngeh...

100% la pokcik. lagu ni masih terngiang2 kat telinga saya. saya siap convert mp3 dan download dlm hp saya taw. pokcik cuba la hantar lagu2 pokcik kat sykt rakaman. sure dia org akan suka punya. ni ikhlas pendapat saya ni...

mr.kordes said...

hehe..bakat tu jgn sampai di sini sahaja.a..cuba2 la anta lagu2 ko kt mana2 syarikat rakaman...pasti blh gi jauh ma!!!!k?kitorg sapot dr belakang.nk sapot duit tkde la...kuengs8x.....pakcik sapot ekau mkn buleh..tkdo hal...=p

Naz said...

Anis...
100%? tinggi sngt tu... kamu ni buat pokcik malu jer... but kalo lirik kasi 100% pokcik setuju sangat...

Naz said...

pakcik kordi...
dulu pokcik pernah gak hantar. bila x der sebarang respon, pokcik dah stop hantar. cuma jadikan sebagai pengisi masa lapang saja. terima kaseh pesal support pokcik dr belakang. buatkan pokcik makin semangat berkarya... :)

eh, ekau nak blanjo mkn apo? lomang agak2 ado laei x? hehehehe

Afzainizam said...

salam dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

salam bro naz... aku terlewat datang blog ko ni

Aku berjanji kepada bumi demi engkau si bidadari
Bila bersama sampailah nanti di pintu syurga saling menanti

Kerana ada janji di hati kutulis puisi di laut mimpi
Rindu kelasi meracik janji pengubat mimpi kasih sejati
Taufan dan badai aku layari untuk mengikat tanda jemari
Di hulu sepi merangkai hari demi tujuan satu yang pasti

eeemmm aku tertarik bait lirik ni... ade sesuatu yang membuatkan aku sering terfikir.... sesuai ngan alunan gitar.... lu best lah

Naz said...

Azli...
x per bro. biasalah lepas rayer ni. mesti sibukkan??

lirik tu memang indah, buatkan idea dtg mencurah2... syabas kepada penulis lirik lagu ni, Anak Laut...

terima kaseh bro!

:)

abang besi said...

ape2 pun...naz mmg hebat gila walaupun dia seorg yg normal.cayalah!!feewitt!!!!!anak dara ketua kg aii kem slm..nama beliau maria espleses edorelmenedrtoihjbotvk...huhuhu...
kah kah kah!!!hahaha...gurau je...hihi...

Naz said...

Abang Besi...
x lah sehebat kamu menggoreng gitar karen tu... kdng2 aku teringin gak nak menggoreng mcm ko buat tu. tp, kari jemari ni keras la... bila nak jumpa ni bro? aku nak menuntut ilmu dng ko pasal bab tu... :)

dah agak dah... tp kalo betul... kim salam kat anak ketua kg hang tu balik... hahahahaha...

hysman said...

Jika dengar guna telinga, akan kesan kesumbangan dalam nyanyianku...
Jika dengar guna hati, akan dengar suara dari dasar hatiku yang paling dalam...
hahahaa..

pc gwa takde speaker ar..baru sat td rosak kena campak dgn anak buah aku nk dengo pakai ape ha?? hohoho.. pakai mate laa.. buleh kaa?? ;)

Naz said...

Man...
mcm pernah ku baca ungkapan tersaboott, tp di mana ya... hahaha...

kalo speker x der, ko guna la earphone. ganasnya anak buah ko Man... anak kakak ko erk??

Annies said...

lirik tu memang tip top. melody apa kurangnya. kalau x, tak kan ramai peminat pokcik suka sampai komen berjela2. ye tak pokcik Naz?

anaklaut said...

salam..

naz..terima kasih singgah anaklaut..:))

Naz said...

Anis..
hmmm, harap2 begitulah... :)

Naz said...

Anak Laut...
sama2... terima kasih juga kerana sudi menyinggah sini... :)

lumut said...

anak laut terharu sgt tuh..
gud job pokcik.

=)

Naz said...

lumut...
pokcik tertunggu kamu komen kat sini. sibuk yers??

pokcik pun terharu dng Anak Laut pesal letakkan vid ni dlm blog dia... sungguh terharu...

tq... :)

Annies said...

memang begitu. sungguh... pokcik telah memukau ramai org. termasuk saya. hehehehe...

Annies said...

ehh... tukar gambar lagi? gambar bila ni pokcik?

Pengalih Suara Papa Atashinchi said...

Pokcik. Sesat lagi gue di sini. Udah dikomen dtg lg mengomen. Ke mngomel?? Haha.

Saje dtg skodeng, x sangka ada "kemajuan" tlah brlaku di sini ye pokcik. "Sesuatu" sgt. Hahahaha. Jeng jeng jeng. :p

Hmm. Bila dengar lagu slow pokcik, bunyinya agak clear nak dibandingkan ngan lagu versi fast "yang itu". Suare pn lebih jelas di lagu slow. No wonder pokcik tak brape puas hati dengan kualiti lagu tu. Takpe pokcik, selamat berusaha. Caiyok. =)

Naz said...

Anis...
pokcik x pernah blajo ilmu pukau... ilmu alam pernah la blaja time tadika dulu...

ni gambo rayer hari tu la... dok kontrol2 songeh dpn kamera.. hahahha

Naz said...

Pengalih suara...
begitu dasat sekali nama mu itew... adakah anda terlibat dlm proses alih suara crita fames tu... ahaks..

komen boleh mengomelpun boleh. x der hal punyers...

apakah kemajuan yg anda maksudkan? dah apakah pula 'sesuatu' itu...? tolong terangkan lebih detail... :)

pokcik akan terus berusaha ikut kemampuan dan daya pokcik yg x seberapa ni. selagi ada yg suport, selagi tu pokcik akan maintain blog ni... ;)

lumut said...

pokcik tggu komen lumut ye..hehe
snanye first2 pokcik post entry ni lumut dah dgr..
tp time tuh x komen.saje jadi silent reader..=)

tak suke ke lumut jd silent reader.haha..

pakcik,
muzik jgn kasi same je..kene tuka sikit kadang2,ok?

nice~

hysman said...

2-2,anak akak n anak abg aku.. cess!! rusak suma brg aku.. CPU lama aku dorg gi duduk men kuda la men moto la..mcm2 daa.. adoii..

lagu ni best woo...
syyhhhh!!! ehee..
klu tak silap gwa,anak laut ade lotakkn vid nih dlm blog beliau iyer dak?? huhu.. pasni ko buleh gi anto kat EMI kasi rekod baru versi studio maaa.. :)

mr.kordes said...

mana lagu baRU naz?

Annies said...

pandai buat lawak jenaka yer pokcik. saya gelak bila baca... :p

ni gambar baru la ye? nampak begitu matured. kalau kat luar mesti hensyem kan?

yer la, mana lagu baru? ramai x sabar nak dengar ni.

Sufy said...

suka..:-p

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

My sexy name. It is true?