Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Gadis Impianku (feat. Jawa)


Salam.. kawan2 semua. Lama gak aku x update lagu baru. Sorilah pesal aku ada bz sket. Maklumlah dah hujung2 tahun ni, mcm2 nak kena setlekan sebelum masuk tahun baru.



Kali ni aku x berseorangan unplugged, kerana bro Jawa ada kasi sentuhan ajaib beliau dlm background muzik lagu ni. Terima kasih buat beliau kerana sudi contribute dlm pembikinan lagu ni. Yang bunyi violin dan bassline tu adalah hasil kerja tangan beliau. Cayalah bro!!! Lu memang multipurpose lah.. :)

Lirik pula dikarang oleh cik Nurfahana. Dia ni bukan calang2 lyric writer kerana walaupun cik Hana kita ni perempuan, namun beliau dpt menempatkan diri beliau dlm situasi seorang lelaki yang sedang mencari jodoh. Aku pun x dapat buat mcm tu.. hehehehe... caiyok!!!

Tajuk asal sebenarnya 'Cari Jodoh', tetapi terpaksa diubah kerana ada persamaan dengan tajuk lagu dari kumpulan dari seberang. Cik Hana kasi lirik ni pada 4 Okt yg lepas. Pas aku masukkan melodynya dan buat beberapa kali modification dgn bro Jawa, aku simpan smpailah la ni... so, sekarang aku publishkan buat korang semua.. :)

Kalau sedap tepuk tangan... kalo x sedap, wat2 x tau jer erk... hahahaha.. :p

Lagu baru yg x pernah kuar radio...

Gadis Impianku

Lyric : Dr. Hana
Melody : Naz
Music Arrangement : Jawa

Hari ke hari bersilihlah ganti
Makin menginjak usiaku ini
Entahlah bila akan aku temui
Si dia ratu di dalam hati

Bukan tiada berkenan di hati
Cuma tiada yang secomel Siti
Mungkin aku tidak sekacak Zed Zaidi
Apa nak buat tunggulah lagi

*
Ibu dan ayah bebel tak henti-henti
Ingin menantu, ingin cucu sendiri
Oh ibu, oh ayah bukan ku tak cari
Cuma tiada sudi mendampingi
Yang berkenan pada anakmu ini

**
Dan kini aku masih menanti-nanti
Yang sedang-sedang itu ku cari-cari
Manis senyumannya bikin penyejuk hati
Pandai masak perutku terisi

Lembut dan sopan santun memikat hati
Itulah gadis ku cari selama ini
Di mana ohh di mana dia, mari kemari
Akan ku pinang sebagai isteri

(Repeat from intro to chorus**)
(Repeat intro again and finish)

Naz : Kalau dah jodoh, x kemana... ahaks...

42 comments:

Jawa a.k.a USERMODE said...

uih...suda keluar lah. hahaha..~!!! ape ni bro... banyak sangat tuh credit. sesikit dah le len kali. hu huh u...~! thanks bro.

erm dan btw, aku bukan wat muzik arrangement dia ya. semua tuh naz yang buat. aku just ikot aje arrangement. so kudos to u urself bro, not me. :)

lirik cik hana nih memang layan (macam tuan punye lirik nih puji sendiri time tuh) but i got to admit, she's have the talent.

hmm, lepas nih lagu2 aku nak mintak blogger aje lah yg tuliskan lirik since blogger2 nih semua hebat2 betol menulis. hahaha...~!!

anyway, gratz and keep it up bro.

niesz said...

betul2..if da jodoh mmg xke mane kan..hihi..

Frodo Baggins said...

yeahhh .. x lari gunun' di kejar ... kekekekekke ...


>>________<< happy new year

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Wuit bro jawa.. Maner ader saye puji, korang dua yg puji kan.. Kah kah kah.. ;p

Pokcik.. Akhirnya lagu ni mnjadi pnutup tirai 2009.. Thanx utk pokcik sbb sudi melagukan lirik ni. Utk bro jawa juge yg multi-talented itu.. Korang dua mmg kebaboom.. Best!!! Hehehe.. Hope sume enjoy dengar lagu ni.. ;)

Bro Jawa.. Thanx for the compliment, maner ade talent sgt, bese jek.. Gud idea kalau nk soh blogger wat lirik, pokcik Naz ni hebat jugak wat lirik.. Hee.. Tapi nanti kalau part mnyanyi, bro jawa kene mnyanyi okeyh.. ;p

syaf said...

wah lagu baru kaw care shyiot...
ok lah ade lain sikit...
lain dri lagui2 sebelum ni...unix doe...
lirik die pown cam shiyot jerk

Cik Cookie said...

aduyaiii...
sakit pewot Cik Cookie.

mr.kordes said...

woih!!bapak sedap!kolaborasi 2 pemuda yg berbakat!cayalah!!!

Annies said...

suka dengar lagu ni. gabungan 3 insan yg kreatif. suara awak makin bestlah pokcik.

Afzainizam said...

Selamat Datang Tahun Baru
.dari kami warga
http://firestartingautomobil.blogspot.com/

... Azam baru...

kehidupan menempuh alam dunia
Menghabiskan waktu yang tidak lama
Usia bertambah senja tanpa terasa
Semakin dekat akhir tahun, menjelang tiba
Akhir tahun sebagai sarana evaluasi
Melihat kualitas hidup dari sisi diri
Menjadi kualitas pribadi yang mandiri
Untuk mencapai prestasi yang hakiki
Era baru datang menyongsong
Persiapkan diri jangan sampai kosong
Jangan mimpidi siang hari
Patah tumbuh hilang berganti
Semangat bersimpuh tanpa henti
Untuk hidup yang lebih baik & hakiki
Perjuangan hidup terus disokong
selamat datang tahun 2010
Selamat maju jaya....

Kepada anda semua kami ucapkan
selamat pada kedatangan tahun baru dengan azam baru…

foooyooooohhhhh ... caya lah bro naz & gang bang....

lama aku tunggu petikan gitar ko... aku ternanti nanti dah 5 kali aku ulang dengar mmg berbeza.... tapi tajuknya cari jodoh ok lah tu bro... tak kisah lah kumpulan seberang ke hape... janji lagu ko verry best...

Naz said...

Jawa..
betul per apa yg aku taip tuh.. samer2... :)

mula2 aku nak taruk ko sbgai 'Sound Engineer'.. tp rasa mcm x kena lah pulak. so, aku letak la 'Music Arrangement'.. hahaha... sesah jer... janji aku boleh letak nama ko sekali...

tukang buat lirik tu memang mcm tu. hahahaha... aku setuju bro.. she's very talented...

tu lah pasal. ramai bloggers2 yg berbakat. cuma x ramai yg perasan. ko boleh cuba utk dptkan lirik2 tu dr mreka. tu lebih memudahkan kerja kita utk karang lirik tp last2 buang dlm tong sampah... hahahaha...

thanks bro.. u too... :)

Naz said...

niesz...
betul3... so jgn risau kan sngt.. hehehe

Naz said...

Frodo Baggins...
u too... HAPPY NEW YEAR!!

Naz said...

cik Hana...
yer lah cik Hana. kitorang memang salute kat kamu. teruskan berkarya... cerpen kamu tu best lah...

yer.. kita sama2 best pesal dpt bekerjasama dlm suasana yg harmoni dan rileks jer... harap2 sumer suka persembahan kita ni yer cik Hana...

pokcik nak gak dngr bro Jawa publishkan lagu baru yg dia nyanyi kat blog dia tu... tungguuu... hehehe...

Naz said...

syaf...
care erk?? memang aku buat laen. boring jugak kalo sama jer.. sesekali kita tukar angin pulak... lirik tu.. hahahaha...

Naz said...

pakcik kordi...
mekaseh pesal suka... aku amat2 menghargainya... ko juger berbakat. jom kita kolaborasi pakcik ;)

Naz said...

cik Annies...
makin sedap yer.. sebelum unplugged saya makan mee sedap... hahahaha...

Naz said...

Azli...
perghh.. 5 kali br? mekaseh kerana x jemu dengo. memang sesuai sngt tajuk 'cari jodoh'. tp aku x naklah org kata nak tiru2 tajuk lagu. nakkan keunikan saja... hehehe...
tenkiew2... :)

Naz said...

Cik Cookie...
pokcik pun gelak masa mula2 baca lirik ni... hahahaha

Afzainizam said...

alam dari kami http:firestarting automobil.blogspot.com

Salam tahun baru.... Azam baru... matlamat baru.... Target baru...

2009 telah pergi meninggalkan kenangan, Suka & duka, Tawa ria..

Kini 2010 kita akan hadapi....

Tingkatkan Prestasi kurangkan kontraversi.....

Dengan kesempatan ini kami ucapkan
"Selamat Menyambut Tahun Baru..."

Aku datang dengar sekali lagi lah lagu tu.. pasal aku terlalu asyik nak tau cam mana nak contribiut macam bro jawa buat tu... best bunyinya tu... coz nampak kelainan yang aku dengar lebih sedap lah... ape pun aku amat suka petikan halusinasi gitar ko best... Power beb...

Jawa a.k.a USERMODE said...

@Hana & Naz
Aku menyanyi? hua hua hua.... :)) takde mane de... mic is not my specialty... :P

@yg lelain,
thanks for the support. :) kudos to bro Naz k... he's the man.

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Selamat taun baru 2010 selamat taun baru cina... happy new year

sorry lama sangat tak singgah blog ko... ape pun aku tetap bersama blog ko... aku akan tetap mengunjungi blog ko... moga ko terus maju jaya taun hadapan...

aku nak tanya ko lah camner ko boleh kenal bro jawa ehhh.... aku ade singgah blog dia yup banyak yang aku dapat pelajari .... bro jawa tu dok serumah ke kampung ko ke.... yang pasti aku sukaka lagu L.s.K dah dengar berkali-kali lah...

lagi satu aku mmg dari dulu tak ade pemain bass lah tu yang selalu mmg main dua orang aje... pasalnya mungkin kita orang baru belajar jadi tak ade sesapelah nak joint kami... kesiankan... kami junior yang di tinggalkan oleh otai-otai jamming kat tempat kami...

Naz said...

Azli...
Salam tahun baru bro.. betul2, kurangkan kontroversi dan tingkatkan prestasi... petikan gitar aku biasa2 jer bro. tahap amatur jer. sebenarnya aku nak wat irama reggea,tp bunyi gitar tu dah mcm lagu country.. hahaha...

mekaseh pesal sudi berkunjung. ni yg buat lebih bersemangat nih.. tq..tq.. :)

aku kenal bro Jawa dlm blog jugak. blog dia memang sempoi lah... dia juga seorang composer selain bassist. lagu LSK dan lagu 2 lagu instrumental tu sumer dia buat sorang2 jer. memula aku dngr, ingatkan dia mainkan dgn band dia.. bnyk sungguh bunyi dlm lagu2 tu, dari bunyi lead, rythm, bass, drum dll. susah nak jmpa bakat mcm tu... :)

ko try tanya dia. dia boleh jv dgn ko walaupun dari jarak jauh. kalau2 dia turun Johor, boleh ajak g studio jamming. performence korang walaupun cuma 2 org dgn bro ustaz memang rare lah!! dah tahap stage show tu. teringat aku band Cromok. cuma 3 org jer, tp dasyat tahap 8 petala... aku juga budak baru belajar. sama2lah kita tingkatkan prestasi demi muzik sejagat... :)

Naz said...

Jawa..
sorer ko not bad. kena dgn genre music Ugly Space Jelly. aku suka banget lagu Transhumanism tu. structure lagu, background music dan vokal memang kena. mula2 aku dngr terus jatuh chientaa.. ahaks ;)

to all...
thanks pesal support tanpa jemu... :)
Selamat Tahun Baru 2010...

Jawa a.k.a USERMODE said...

erk..apekah, namaku disebut banyak sungguh. (-_-!) patutlah manjang tercekik tersedak termuntah darah aje lately. hu hu hu...~!!

@afzainizam
nak pakai bassist ke? hu hu hu,... marilah marilah~!! tapi sejak2 dah tua nih aku malas skit lah nak jamming scream metal/screamo cam ko main tuh. hu hu hu... skang suke layan muzik yang "boleh dinyanyi".

tapi okay je kalo untuk suka2... kalo perlu aku on je turun JB (kampung aku kat JB gak pe..). at least tambah lagik satu penarik untuk aku pulang ke JB selalu (schedule pun almost penuh aje kalo aku kat JB skang.. makin bertambah penuh le kalo campo ngan band ko).

and oh ya, band ko 2 orang aje tanpa bassist, mengingatkan aku pada band member lama aku yang quite active bergig time aku ngan ex-band aku kat JB dolu... nama band dia Jeritan X Sepi dan dianggotai oleh 3 orang tapi takder bassist. main ala2 cam ko gak..screamo style. saspek abes aku kat band cam korang nih :) keep it up~!



@naz
sore okay? ceh.. hahaha.. ader je lah ko nak soh aku nyanyi juge. takpelah, ko dah nyanyi, aku main instrumental aje dah le... :) aku lebih senang bekerja dengan hardwares compare to suare analog :P

p/s: sorry naz, terpanjang lak komen XD

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Hahahahaha.. Bro jawa dah mula dgn speech dia.. Wakakaka.. Asyik dipuji jek dia di sini.. Mane tak termuntah darah.. ;p

~ Bapak, jatuh cinta ngan suare bro jawa???? Ke jatuh cinta ngan lagu??? Uish bapak ni.. Jatuh cinta lagi plak.. Wakakaka.. ;p

Jawa a.k.a USERMODE said...

@Hana,
Senget... pehal bro Naz mau jatuh cinta ngan suare lak... dia dengar suare sample aje. kah kah kah..

p/s: mengutuk eh.. yelah, tak mau komen lagi. hu hu hu~!

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Bro.. Bro yg senget.. Saye plak senget eh.. Suare sample??? Hahahaha.. Saye yakin suare bro jawa mmg sdap dan lunak.. Bak buluh perindu.. ;p

Mane ade mngutuk wahai abg jawa yg cun.. Hehe.. Bak saye kate tadi, usikan manja.. Takkan tak leh kot manje2.. Muahahaha.. Mrajuk lak dia.. Yela.. Pasni komen lagi okeyhhh.. Kalau takde bro, sepilah dunia ini, hilanglah serinya.. ;)

Naz said...

aku dr td tergelak baca komen2 korang berdua nih... hahahaha!!! tang sample lagu tu memang ok, bagi aku lah. suara jantan kata org... hehehehe... kalo ko jmpa Azli kat JB nnti kim salam kat dia (eh, mcmlah dia x boleh baca kat sini.. hahahaha).. :)
~ko komen panjang2 pn aku x kisah. meriah sikit studio buruk ni... hehehe...

anakanda Hana... bapak hari2 jatuh chienta... jatuh cinta lagi.. hari2 ku jatuh cinta... lalalalala.... :p bapak jatuh cinta dgn lagu sample bro Jawa tu lah. memang layanlah... siyes...
kamu ni suka sngt menyakat. g pujuk dia balik... ahaks..

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Bapak.. Tak bek gelakkan bro jawa tau.. Nnt dia marah.. Ataupun mungkin teruk dia akan merajuk.. Hahahaha.. ;p

Suara jantan? Laa.. Mmg jantan kan? Adoiyai.. Bapak, pujuk laaa bro jawa tu.. Majuk plak daaa.. Nanti dia takde, sunyi studio buruk kita ni bapak.. Eh.. Kita? Hahaha.. ;p

Ye.. Saye tahu bapak mmg hari2 jatuh cinta dan itu adalah petanda yg bgus.. Kalau tak.. Muahahahaha.. Tak tau nak kate ape.. Jatuh cinta ngan sample takpe, jgn ngan orang, nanti hunny marah.. Huhu.. Dah takde org yg boleh sakat, saya sakat laa bro jawa.. Hahaha.. Sbb dia nmpk comel jek kene sakat.. Ahaks.. Okey2.. Nak golek ke sana dan pujuk dia balik.. Hehehe..

Jawa a.k.a USERMODE said...

@bro Naz
heh... dah dah jangan puji sangat le. Tak termakan de... hu hu hu~!! aku tak mau me"nyumbang"kan lagu aku dengan kehadiran sore aku yang cam sipot tu... kalo untuk sample bole la :P

@Hana
yeah rite, nampak comel eh kena nyakat. adoyai... takpe takpe... cool cooler coolest aje ni. :P

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

isssshhhh bro naz jangan lah cakap cam tu tahap tak adelah sampai tahap gaban teror cam tu.... kami pun baru aje nak belajar... pasal nya kami tak ade gang lain yang boleh main bass jadi main bedua ajelah nampak gayanya.... sebenarnya kami pun ingin berguru pada yang lebih berilmu macam bro naz dan bro jawa boleh mencipta lagu mengubah lirik dan bermacam-macam lagi.... yang mana kemampuan kami tak sampai ke tahap itu.... susah sangat kerana kami bukan orang yang kreatif seperti kamu.... youuu aree the best....all the best bro....

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami … kami sedang berusaha membaca older post entry kamu…. Wow entry yang menarik

Pada suatu perkenalan yang telah lama
yang tidak disangka-sangka
satu jalinan persahabatan
di antara kita

dek keluhuran
ketulusan hatimu
sifat memahamimu
dalam mengeratkan hubungan

dalam jalinan persahabatan
sesungguhnya
kunci sebuah persahabatan
adalah pengertian dan kepercayaan

kami singgah lagi blog ni....
ziarah dan dengar lagu lah... cari idea

Jawa a.k.a USERMODE said...

aku suke betol lah ngan bro afzainizam nih... (not in a gay way hokey...please note). hu hu hu... bagus lah bersemangat abes. berdisiplin dan berkharisma serta ader hype. momentum masih tinggi... :P

(ini bukan bodek ye...)

psst...psst.. bro, carikkan buyer RXZ aku bole? hahaha..~!!!

hysman said...

wish all da crew whos made dis song.. Naz,Hana & Jawa..marbeles + mantop la weihhh...
bikin lg lagu..hope next year dlm challenge lagu Kau Pergiiiiiiiiii....
haha..

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

bro jawa... lah ko suruh aku jadi tokan RXZ ke.... eeeemmmm kalau adelah nanti aku tanya kat member aku kat seluruh Malaysia.... wwaahhhh.... macamlah aku ni popular....


to bro naz.... aku ziarahlah kat blog ko ni.... bro aku cari lagu dan note Rela ku pujuk,kau pergi jua..... aku hambik note ko tu ye.....

cuma bila aku bukak kat Another you versi Unplugged dan tu kat bawah dia tu ade camne nak kate ye...

ade garis EBGDAE tu aku tak pandai baca code tu camne ye nak bacanya tu.... ( lagu cromox tu )....

Unknown said...

amboi2 pokcik naz..
ko main lagu nye..
hahahaha...

semoga ketemu gadis impian..
amin~

Anonymous said...

suke lagu ini

sweet dan comel

:)

Anonymous said...

Heya! Ӏ just wanted to аsk if yοu ever have аny trοuble with hackers?
My laѕt blog (woгdprеsѕ) was hacked and I enԁed up
losing а few months of haгd ωork duе to no data
backup. Do you have any methods to stop hackerѕ?


my web page www.ynwa.ch
My page - geckohaven.com

obat pembesar penis said...

clinic herbal | Jual Obat Kuat, Obat Kuat, Obat Pembesar Penis | Vimax, Vimax Pills, Vimax Asli, Obat Vimax, Vimax Original, Vimax Asli Canada, Pembesar Penis, Obat Kuat Pria, Obat Kuat Herbal, Alat Bantu Sex, Obat Vitalitas, Obat Vitalitas Pria, Obat Pembesar Payudara, Alat Pembesar Payudara, Obat Pelangsing, Pelangsing Badan, Obat Pelangsing Herbal, Obat Penyubur Sperma, Obat Perangsang, Obat Perangsang Herbal, Perangsang Wanita, Obat Peninggi Badan, Peninggi Badan, Obat Penggemuk, Obat Penggemuk Badan, Obat Penggemuk Herbal, Obat Perapat Vagina, Perapat Vagina, Obat Pemutih Badan, Obat Pemutih Wajah, Obat Pemutih, Selaput Dara Buatan, Selaput Dara, Selaput Dara Palsu, Selaput Dara Tiruan, Obat Penghapus Tato, Obat Penghilang Tato, Celana Hernia Magnetik, Celana Hernia, Obat Hernia, Obat Hernia Herbal, Alat Pembesar Penis, Sex Toys, Vagina Toys, Vibrator, Kesehatan, Obat Herbal, Kondom, Obat Pemerah Bibir. info selengkapnya kunjungi web kami di: AGEN OBAT KUAT | OBAT KUAT

Obat Pembesar Penis said...

good information ..
online marketing problems ...
success always gan ..

baca disini said...

nice share
Apakah Sunat Dapat Mengakibatkan Ejakulasi Dini
Alamat Agen Foredi Gel Yang Jual Foredi Gel di Indramayu
Cara Pakai Obat Herbal Oles Foredi Gel Yang Benar

vimax pills asli said...

nice good

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

My sexy name. It is true?