Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Aku Dan Seorang Gadis




Title : Aku Dan Seorang Gadis
Lyric : King & Naz
Melody : Naz

Lagu yang tak berapa lama sangat yang x pernah keluar radio..

Aku Dan Seorang Gadis

Baru seminit berbicara maya denganmu
Seperti setahun aku kenali dirimu
Membuatkan aku rasa ingin bertemu
Di dunia nyata siapakah kamu ?

Telah kubaca segala cerita hidupmu
Derita di sebalik wajahmu yang ayu
Akanku ringankan setakat yang aku mampu
Sehingga terukir senyum di bibirmu


Mungkinkah kehadiranku di dalam hidupmu
Cuma secebis takdirmu yang telah ditentu
Namun aku bahgia kau telah bertemu arah
Bukannya kernaku kau berubah

* Aku keliru memikirkan perasaanku
Perasaanku terhadap dirimu
Adakah cinta yang lahir itu sejati
Ataupun aku sayang kamu kerna simpati

* Inginku luahkan sesuatu dalam hatiku
Walaupun sukar, payah dan lidahku kelu
Itulah kejujuran terbit di jiwaku
Cumaku pinta pengertian darimu

Hanya kenangan kita yang indah kutuliskan
Dalam catatan diari hidupku bersamamu
Agar suatu hari dapat mengingatkan aku
Pengalaman bertemu denganmu

Ulang *

Tq kpd Sulela. Aku jenis malas taip... hehehe...

166 comments:

s h a r v i na said...

waa..
bley thn!
ehe.. ;)

hysman said...

perghh..lu mantop ar bro..
gwa 1st time dngo lagu nih seumo idup gwa..hahaa..
rentak not bad ler..
lyric pon boleh tahan..
layannzzz..
chaiyokk..

errul_ramli @ MH said...

weh.. lu ni ada bakat cipta lagu la.. main join band aku!! haha

cikNiarun said...

naz..nyanyi untuk aku ek?

hihi..sila try blower's daughter by damien rice

Naz said...

vInA..
terima kasih daun keladi.. ada masa dengar la lagi..

Naz said...

Man..
lagu ni xclusive live dr studio buruk gwa.. kat radio x pernah kuar.. tq di atas komen tersebut.. :)

Naz said...

eRRuL AspHyxiAteD..
bakat sikit2 jer.. mengisi masa lapang..
ko dan band ko jaming la lagu tu. boleh masuk tak??

Naz said...

nurain..
ye betul... suka tak??

kalo ada masa aku try test cuba..

Ajwin Ajeera said...

siapakah gadis itu???
lalalala
nk tahu jwapan?
sila tgk berita tv3 esok kul 8 mlm.
lalala

Naz said...

Awin..
gadis itu aderlah...
kita tunggu selepas pesanan dr pihak penaja...

Marzalina said...

sedap la..lagu..suara..hehe..siapakah gadis tu?

Naz said...

Marzalina...
Terima kasih kerana sudi melawat studio buruk saya. Sesiapapun boleh jadi gadis misteri itu... :)

joegrimjow said...

wawaa
berbakat beso

Naz said...

joegrimjow...
bakat kecik jer. terima kasih kerana sudi singgah :)

hysman said...

wehh...suma dok tanya sape gadis sunti tu..
ramaii woo peminat cewek lu..
ko takkn tak pham2 bro..
hehee..
:p

Naz said...

Man..
gadis tu aderlah... jeng3x...
hahaha... tu cuma lagu jer la bro. berkisar berkenalan melalui cyber dan terus bercintan tp sparuh jln. x lebih dr tu... ;)

Ajwin Ajeera said...

fouhhyooo
siapakah dia??
jeng jeng jeng

Naz said...

Awin..
Siapa nak jadi pun boleh.. pendaftaran masih dibuka.

Ajwin Ajeera said...

hahahhha
mcm tu pulak ek??
haha

Naz said...

Awin..
camtu la gayanya.. hahaha...

*pesal gelak eh??

Ajwin Ajeera said...

haha
a'ah
nape gelak eh?
haha

Naz said...

ntah..awak yg glak dulu..

Sulela said...

Ekekekeke...aku gelak dulu lepas baca komen ko ngan Awin. Apsal korang gelak? Akupun confuse...hehehe

Boleh tahan la lagu ni, Naz. Kaki aku bergerak secara spontan mengikut rentak sambil menendang kusyen. Akupun tertanya2 gak...siapakah gadis ittew...;)

Sulela said...

Lagu Ab still in progress keh? Mencabar sungguh ye?...

Naz said...

Lela..
welcome back!!! lama x dngr crite. aper kabo sis? anak2 ikan dah beso? burger hang sihat? ish, brapa bnyk tanya da??

aku pun x tau naper aku ngan Awin gelak2. hmm.. compius aku..

gadis itew adalah... jeng3x.. ko tanya King la. tu kisah benar dia..

aku sibuk sket dng kerojer. idea pun x dtg lg utk lagu Ab tu. tunggu jer la... hehehe...

Sulela said...

Aku sihat walafiat, Alhamdulillah. Ikan aku dah beso sikit. Kuat makan ko tau...huhuhu. Burger aku ada kat kedai lagi...kakakaka.

Harap ko sihat gak, Naz...;)

King punya girl ye...Nanti ko tanyakan untuk aku la...hehehehe

Amacam? Bisnes dah kencang ke Naz?

Naz said...

Alhamdulillah.. ko dan seisi keluarga dan ikan2 sihat2 walafiat.

Alhamdulillah... aku pun sihat juger..

aku dah tanya King masa mula2 dia kasi idea.. tu awek ex-stewardess. namanya 'tuut'. tu rahsia, nanti dia marah. hehehe...

Anonymous said...

nak lirik...

Sulela said...

Hehehehe...sporting lak boleh bagitau ek. Nama tak kisah. Bukan aku kenal pon...hahaha

Naz said...

Bunga..
on the way...

Naz said...

Lela..
Pesal ada org nak tau... hehehe...

ko tak nak taipkan lirik ker? (sambil kelip2 mata)

Sulela said...

Kerlipan mata ko membuatkan aku terpukau. Lantas kutaipkan lirik ini sambil kelip2 mata jugak...hahaha

Tapikan Naz, ada satu perkataan yang aku buat kurungan...tak pasti la betul ke tak. Aku dah dengar banyak kali tapi tak berapa jelas la...hehehe



Aku Dan Seorang Gadis

Baru seminit berbicara maya denganmu
Seperti setahun aku kenali dirimu
Membuatkan aku rasa ingin bertemu
Di dunia nyata siapakah kamu

Telah kubaca segala cerita hidupmu
Derita disebalik wajahmu yang ayu
Akanku ringankan setakat yang aku mampu
Sehingga terlukis senyum dibibirmu


Mungkinkah kehadiranku di dalam hidupmu
Cuma secebis takdirmu yang telah ditentu
Namun aku bahgia kau telah bertemu arah
Bukannya kernaku kau berubah

* Aku keliru memikirkan perasaanku
Perasaanku terhadap dirimu
Adakah cinta yang lahir itu sejati
Ataupun aku sayang kamu kerna simpati

* Inginku luahkan sesuatu dalam hatiku
Walaupun sukar, payah dan lidahku kelu
Itulah kejujuran (terdetik) jiwaku
Cumaku pinta pengertian darimu

Hanya kenangan kita yang indah kutuliskan
Dalam catatan diari hidupku bersamamu
Agar suatu hari dapat mengingatkan aku
Pengalaman bertemu denganmu

Ulang *

Naz said...

Tq very2 much Lela.. aku dah edit perkataan yg kurang jelas tu. al maklumlah, aku bukan singer yg baek. sumbang sana sini... hehehe... (sambil kelip2 mata tanda terharu)

apa pendapat ko pesal lirik dan melody ni? kalo ko sudi nak melontarkan pendapat ko.. :)

Sulela said...

Owhhhh...terbit dijiwaku ek...hehehe. Jangan la rendah diri camtu. Aku suka suara ko. Merdu je menusuk kolbu. Ko sorang yang rasa sumbang tapi aku rasa best je. Aku bukan puji dengan niat membodek. Tak ada maknanya...kekeke (kelip2 mata gak sebab masuk habuk)

Pendapat ikhlas aku, melodi memula tu buatkan aku terfikir...lagu yang ko nak nyanyi ni adalah lagu berbentuk keagamaan. Ntah kenapa ntah. Ke kepala hotak aku yang bengong...kekeke.

Lepas tu terasa sayu je. Macam melodi lagu chenta yang tak kesampaian. Sedih lak rasa hati. Syahdu...huhuhu. Seswai la melodi dan lirik lagu tu... Ko dan King buleh buat lebih banyak lagu lagi lepas ni...hehehe...wink wink wink...

Tapi, kenapa ko tahan vokal ko, Naz?

Naz said...

bukan merendah diri.. Lela. aku tau sorer aku tahap mana. mungkin ko suka (besarnya hati aku bila ko suker).. tp org laen? aku mungkin sesuai wat lagu jer. tp aku kena nyanyi juger pesal x der singer yg sudi nak sampaikan lagu2 tu. nak suruh king, sorer dia lebih kurang cam aku jer..

ye ker? maksud ko melody mcm lagu nasyid atau lenggok mcm lagu keagamaan? hehehe... aku ada cuba wat lagu bersifat camtu, tp aku stuck kat lirik. salah perkataan, maknanya maksud jd laen. boleh timbul salah paham...

sayu ker? x lah.. sebenarnya chienta separuh jln di atas kerelaan dan kejujuran. si gadis bertemu ketenangan abadi setelah sedar dng kesilapan lalu walaupun x menemui chienta sejati di dunia. chewah.. pening aku dng ayat aku sendiri... hehehe....

Naz said...

lupa nak jawab soklan last hang..
aku play safe wat masa ni. tu pesal aku seolah2 mcm tahan suara.. :)

Sulela said...

Kan aku dah kata jangan merendah diri. Tu yang ramai pengikut puji sore ko tu, tanak amek peduli ke? Kecik hati depa nanti...hehehe. Ko penah dengar lagu Nothing Else Matters...ko dengar sore dia part yang memula tu. Ada sikit2 sore ko... Ko nak nafikan? Nafikan la. Aku buat tatau jek...kakakaka

Lebih kurang camtu la maksud aku. Mungkin tersasar tapi itulah pendapat ikhlas aku. Mungkin ko akan dapat idea best untuk siapkan lagu jenis camtu satu hari nanti. InsyaAllah...

Naz, maksud ko gadis tu meninggal ke? Bangun je dari tidur pagi tadi, lagu ni dah terngiang kat kepala hotak aku. Ironinya, aku lagukan sendiri..hahaha. Tu maknanya lagu ko dan King sedap!

Ecehhhh...aku ingat dalam sport je ada guna perkataan play safe. Dalam music pon ada ropanya...kekekeke

Naz said...

ada mcm James Hetfield ker? hehehe... baru 1st time aku tau. tp dia punya sorer power tahap 8 petala. gua salute kat dia. dia boleh nyanyi, maen gitar dan wat aksi rock metal atas stage dng slamba jer.. kalo aku boleh jd mcm dia, gempak syot.. tp aku cuma camni jer.. yg pnting kita tahu apa yg kita boleh dan tak boleh, yer tak sis? brsyukur dng apa yg ada. tu cuma luahan rasa dr dlm diri aku jer :)

pesal lagu 1 lg tu, melody dah ada, cuma lirik jer blum siap. dah bertahun, masih belum setle2 lg. ntah bila nak siap?? ko nak buatkan liriknya sis?

dia tu masih hidup lg, dan dia pun x tau lagu ni King wat untuk dia. aku cuma kasi sentuhan melody sederhana utk mewarnakan kisah tu. yg aku diberitahu, dia dah x jadi stewardess lama dah. maybe kat blah slatan tanah air..

rasa spt di hargai bila ada org nyanyi hasil karya aku... tq, pesal jd big fan studio burok ni. actually utk n3 akan dtg mungkin aku nak unplugged lagu aku dan King lg.. lagu yg paling lama aku simpan dlm buku catatan aku. smbil2 tu, aku tngh cari melody yg sesuai utk lirik Ab. compom aku kena modify banyak lirik tu.

dlm music pun ada play save. kena ikut kemampuan dan tahap yg kita boleh capai. kalo maen redah, jawapnya, lagu jd rosak. so, aku meminimumkan apa yg risiko. tu lah hasilnya...

ko pernah dngr dngr Hillary Ng maen dlm Cromok? dlm lagu instrumental 'The Gift' dia main secara low profile jer, mcm x setara dng skill sebenar dia. dia ckp, play save... hehehe...

Anonymous said...

wah, rancak bersembang... tumpang lalu dan tumpang komen boleh? gadis tu kekasih awak ya Naz? lagu tu sungguh sedap didengar. suara not bad, tp kalau time chorus awak tinggikan sikit note dia mungkin lebih sedap. saya selalu singgah sini bila saya online. mungkin awak tak prasan pasal saya jarang tulis di ruangan komen.. teruskan buat lagu2 yg merdu dan lirik yang bagus spt skrg ini.

adie said...

layan unplug kat sini jap. :D

Sulela said...

Uhhhhhh...James Hetfield...suara dia memukau aku. Pure gentlemen voice! Aku suka lagu-lagu Metallica sebab dia la. Tapi sore penyanyi asal kumpulan ni aku tak berapa minat. But muzik dia amazing... Aku tengok konsert dia masa nyanyi lagu Sad But True...fullamak...terpukau sadis dibuatnya.

Ko masih low profile la Naz... Takpe la...aku memang peminat setia ko...hehehe

Aku tak seswai tulis lirik camtu. Nanti lain maknanya macam yang ko kata. InsyaAllah kalau terlintas di fikiran, aku buat entry, ek...;)

Girl tu tatau ye? Alaaaaa...sedih lak. If only she knew...hmmmmmmm

Weh, aku tak sabar nak dengar. Ko ngan King macam best je bekerjasama. Caiyaok...caiyok...

Macam aku la tu...bila aku nyanyi, aku membunuh lagu tu secara tak sengaja. Jadi aku selalu humming je...kakakaka.

Kat utube ada tak lagu tu? Nanti aku pegi carik sebab aku tak penah dengar...huhuhu

Naz said...

SW33T..
sembang2 biasa jer.. time2 free layan komen saja la. awak x der blog ker. atau saja hidden..

gadis tu? hehehe... baca la komen2 kat atas, ada jawapannya. terima kasih di atas komen awak tu. saya amat2 hargainya. pesal high note, saya ada masalah sikit. :)

terima kasih lagi krana slalu menjengok2 blog ni. komen2 lah slalu, boleh memeriahkn lg suasana. insyaallah jika ada masa dan idea, saya akan teruskan buat karya2 baru. :)

Naz said...

Mr PenyuBiru..
Silakan... layan, jng x layan. wat mcm rumah sendri..

Naz said...

Lela..
suara James Hetfield memang suara jantan sejati. suara lemak berkrim siap garau dan parau. dah umo hampir 50an pun still maintain mcm muda2 dulu.

aku low profile mcm ko gak. sederhana dlm serba serbi..

kalo ko tercetus ilham wat poem pesal ketuhanan, hapdet dlm blog ye. mana tau time tu aku ada idea wat melody nya.. boleh tambah koleksi usahasama kita... ko bukan saja big fan, tp partner aku... :)

girl tu dr free hair skrg dah pakai tudung litup. kalo dia tahu lagu ni maybe lagi bagus. utk terangkn apa yg tersirat di sebalik tersurat. sebaris ayat dpt menerangkn 1000 maksud...

aku tngh cari time sesuai utk unplugged lagu King tu. dia bnyk kasi idea pesal lagu2 chienta. bnyk gak lagu trhasil usahasama aku ngan dia.

dlm utube blum ada lg. biasanya bila aku upload kat sana, aku trus update dlm blog.. jng cari dulu, pesal x der lg..

Sulela said...

Takde lagi ek kat Youtube? Aku tunggu...;)

Naz, ko kata nak cari penyanyi, kan? Ko try la suruh King nyanyi... hahaha. Mana tahu ada lak yang minat...kakaka. Tapiiii... mmmmmm... ko je la yang nyanyi, Naz. Aku suka sore ko... Aku tunggu lagu korang.

InsyaAllah, kalau ada idea nanti aku hupdate kat blog. Hmmmm...boleh try tanya Su jugak neh. Bakat dia terpendam tu. Partner? Alaaaaa...malu la pulok...kekeke.

Ko punya low profile tu way too low daripada aku...;P

Naz said...

King x nak. aku dah mintak, tp dia lagi low profile dr aku. dia x nak tinggalkan jejak dia. huhuhu... mcm2 la dia tu..

aku try perform yg terbaik. khas utk ko dan juga saper2 yg sudi nak dengar..

Su kata bab novel bolehla.. tp still skrg x nmpak pun novel dia, smpai mak dia push suruh cepat sket..

jadi partner pun nak malu? kita dah jd partner dah... sejak poem Alam Desa ko tu... :)

low profile sngt ke aku? tp ada gak org kata aku giler glamer.. huhuhu...

Sulela said...

King tanak tinggalkan jejak lak...kekekeke. Tapi idea dia dalam buat lirik not bad at all.

Hehehe... takat ni pon aku dah puas hati dengan nyanyian dan bakat ko. Jangan rendah diri lagi. Tak baik untuk kesihatan otak...hehehe

Ko baca enovel dia la Naz...

Aku masih malu...kakakaka

Yup. Errrr...sapa yang kata ko gile glamer? Dia nak kene backhand ke hape ke niii...

Naz said...

aku senang dng lirik yg dia buat. mudah nak masukkan melodi. ayat sempoi dan x memeningkan kepala otak...

ok, tq pesal buat aku x segan. :)

nnti aku baca hasil karya dia. aku dah tengok skali lalu...

malu? aku pun jadi malu juga... hahaha...

ada la org tu. just ignore jer...

Sulela said...

Aku setuju...ayat dia simple, kan...hehehe.

Ko malu pesal lak...hahaha. Kalau aku kenal orang tu, aku backhand dia tahap cipan mengamuk...kekeke

Naz, ko tanak letak lagu Another You versi ko ke kat dalam blog ko ni? Best betul la ko main. Kalau takde bunyi cengkerik (kekeke) tu lagi jelas dengar...errrrr...tak habis2 lak aku ni ngan Another You, kan...hehehe.

Naz said...

thats y aku x jemu2 hasilkan melodi utk lirik dia..

aku malu pesal segan.. hehehe.. x payah backhand mamat tu. dia cuma luahkan apa yg terlintas kat kepala otak dia jer..

ok, nnti2 aku unplugged baru lagu tu. tq, suka dengar lagu yg bercengkerik tu..

Sulela said...

All the best untuk you guys...hehehe.

Owwwhhh...lelaki ropanya. Tak jadi la nak backhand dia. Kang aku lak yang kene backhand kang... muahaha

Betul ke ni???????!!! Ni yang tak sabar ni...

Naz said...

tq :)

ko ingat yg sound tu pompuan ker?? hehehe...

btul. kalo dah unplugged dan rakam, aku haplod.. :)

Sulela said...

Aku ingat pompuan. Kan ada sesetengah pompuan suka sound2 orang camtu (oooppppssss!)

Aku nak convert, leh tak? wink wink wink

Naz said...

Nak ikutkan lelaki pun sama jer. kalo ikutkan hati, memang rasa bengang. tipulah kalo x rasa camtu. tp malas nak amek port. biarkan...

boleh.. x der masalah.. :)

Sulela said...

Ko memang penyabar. Biarkan si Luncai terjun dengan labu-labunya...hehehe...

Tq, Naz...;)

Naz said...

yea.. bethooll. apa nak kisah org cakap. jnji kita tau kita x buat salah.. anggap tu semua dogaan.. mcm criter pendekar bujang lapok mlm td kat tv2..

kalo dah haplod nnti baru ucap tq. hehehe...

Naz said...

opss.. bukan dogan.. tp choobaan... hehehe

Anonymous said...

oit nak sain...hahaha...best2...
camni nak blaja men gitar gak r..hehe

Naz said...

pinkaholic eqa..
rasa mcm artis pulak.. hehehe...
nak blaja? jom masuk kelas.. :)

Sulela said...

Akupun nak blaja...nak nak nak...hehehe.

Naz said...

Lela.. nak blaja? boleh. x der masalah. ko kena la carik 1 gitar kapok. pastu tekan mcm dlm video tu tekan. kasik bunyi sama mcm lagu tu. gerenti cepat boleh grade.. :p

Sulela said...

Gitar mainan yang jual kat pasar malam tu,boleh tak Naz? Aku tengah kumpul duit nak beli laptop. Budget untuk gitar takde...hahaha.

Boleh bagi info kat aku pasal laptop tak? Apa jenama yang best ek Naz?

Naz said...

gitar jenis tu pun boleh.. janji gitar.. hahaha...

aku pakai laptop acer model lama. brand yg ok aku rasa japan made.. mcm sony, fujitsu dll. kalo stakat maen tenet, ko boleh bli dell. dlm website ada jenis dan siap harga skali. ko boleh pilih jenis intell centrino, 1.4Gig.

Sulela said...

Mak aiiii...tak penah dengar lak. Tapi, thanks Naz. Aku nak beli lambat lagi...hahaha. Budget tak cukup la. Novel kene bagi keutamaan...kekekeke.

Tengah tunggu lagu baru ko...hehehe

Naz said...

hmm.. kalo ada budget lebih boleh beli laptop. pastu ko wat wireless internet dlm rumah. boleh tenet di mana2 saja.. kat dapur, serambi, bilik dan bilik termenung. hehehe..

lagu baru blum siap.. tp lagu2 lama tunggu masa nak hapdet. skrg bz, x dan nak unplugged..

Sulela said...

Kawan2 aku kata wireless ni senang orang curik line. Betul ke Naz? Ada effect pape kat kita ke kalau orang curik line?

Akan kutunggu...kekekek

Naz said...

memang boleh. tp ko kena protect pakai username dan password la. kalo org curik line, speed tenet kita akan slow.

:)

Sulela said...

Susah gak ek. Ko guna line apa, Naz?

Naz said...

celcom post paid. tp x guna utk internet. guna streamyx. speed sini ok..

Sulela said...

Tak jadi la nak amek Streamyx wireless punya. Aku guna Streamyx gak kat rumah ni. Pastu kan ada iklan kat TM, tambah RM10 sebulan boleh dapat yang wireless punya. Kawan technician komputer aku ada cadangkan untuk amek wireless tu tapi Su kata jangan...huhuhu. Tu yang aku tanya pendapat ko lak tu...

Naz said...

aku pun sependapat ngan Su. elok guna streamyx line telefon jer. yg tambah rm10 tu utk prkhidmatan hotspot. ko cuma boleh berinternet di tempat2 tertentu yg ada wireless hotspot jer... lgpun tempatnya x bnyk. membazir jer kalo amek...

Sulela said...

Camtu ek...ok la...aku stick pada yang lama je la. Jimat RM10 sebulan...hehehe. Thanks Naz...

Tapi...kene melepak kat ruang depan la. Takleh bertenet dalam bilik...huhuhu...

Naz said...

sama2 Lela.. small matter jer.. :)

ok, kalo ko nak bertenet kat bilik :
1. ko tarik 1 kabel telepon kat dlm bilik.
2. dekat plug telefon utama gunakan splitter (kotak kecik 3 lubang utk asingkan line tel dan internet).
3. time nak bertenet dlm bilik, bawak masuk modem streamyx tu. pastikan cable tel ke dlm bilik cucuk di lubang internet kat splitter.
4. tadaaa... dah setle masalah hang dah...

Anonymous said...

kelas pe?
kelas men gitar??hehe

Naz said...

pinkaholic eqa..
x.. kelas ekonomi rumah tangga... hehehe...

Sulela said...

Errr...komputer aku yang besar gedabak ni nak kene angkut tiap kali nak masuk bilik gak ek...hahaha. Payah laaaa...hahaha.

Naz said...

Lela.. tu senang jer. ko ada meja beroda x? letak pc ko atas meja tu. nak pindah dlm bilik, just tolak jer..

Sulela said...

Iyolahhhh...nanti aku beli laptop je la...;P

Naz said...

tu lg bagus. skrg laptop dah murah. jng beli latest version, pesal mahai. bli yg model beberapa bulan yg lepas. hrga suda jatuh sket..

Sulela said...

Ekekekeee...aku dah tanya ngan kawan. Dia kata Rm2000 ke bawah dah dapat yang complete punye. Tapi, tunggu dulu la. Aku masih kumpul duit lagi...hehehe

Naz said...

Jng x kumpul Lela.. skrg dunia tanpa sempadan.. kalo ada laptop senang diusung ke mana saja, walaupun balik ke kg tercinta.. ewah..

Sulela said...

Ahahaha...itulah yang aku fikirkan tu, Naz. Nanti bila adik aku nak kawen, aku kene balik awal seminggu. Dah kene sound dah ngan mak aku. Kalau tak balik awal kang, ada lak yang majuk keje banyak tak siap. Kalau camtu, cemana aku nak bertenet? Itu plan jangka panjang aku tu...nak beli laptop...hehehehe

Naz said...

Bagus tu Lela. Ada matlamat utk bli laptop. selain bertenet, boleh digunakan utk prkara lain spt buat akaun kira2 untung rugi, simpan gambar2 time adik ko kawen dan mcm2 lg.

Biasanya kalo adik bradik nak kawen, kita kena dtg awal. mcm2 nak kena wat. lainlah kalo ada modal besar, suruh jer mak andam uruskan dr a smpai z... pastu wat kat dewan... tp membazir jer..

Sulela said...

Betul, betul, betul...kekeke. Senang aku nak hupload gambar2. Sekali-sekala berkumpul reramai ni, buleh snap banyak2 gambar. Memori hp aku tak besar. Bagus betul cadangan ko, Naz...thanks...hehehe

Untuk masakan, mak aku guna khidmat katering. Mudah sebab semua depa dok sediakan. Tapi yang lenlain tu kene kawtim sendiri. Adik2 aku semua ada baby kecik. Harap aku ngan kakak aku je la...huhuhu. Mak aku lak tak berapa sihat. Faham2 je la. Lepas ni takde dah nak buat kenduri. Yang nak kawen ni adik aku yang last...

Ahahahaha...cite pasal kenduri kawen kat blog ko lak...

Naz said...

sama2.. laptop aku ni serba guna. semua ada dlm hdisk. hasil karya aku, kerja2 aku, gambar projek, gambo family aku, games, dan mcm2 lg. kalo laptop aku x der, aku jd mcm org hilang hp.

ooo... kalo pakai katering x penat sngt. wat kat rumah yer? x kisah criter kawen2 kat sini. sini tempat awam. hehehehe...

Sulela said...

Betul ke orang jahat boleh scan laptop kita, Naz? Contohnya kalau aku letak dalam kereta, orang jahat tu scan dan nampak laptop aku tu dalam kete. Lepas tu dorang curik. Pemain MP3 pun buleh kene scan. Errr...ko faham tak soalan aku ni?

Naz said...

lela, aku paham soklan ko tu. sebenarnya ada 1 alat yg boleh kesan peralatan elektronik. kecik jer saiznya. bila sensor dpt tangkap signal alat elektronik, maka si penjenayah terbabit akan melakukan operasi jahatnya dlm masa beberapa saat. depa ni cekap. jadi, jng tinggalkan laptop,kamera, ps dll dlm kereta. bahaya..

Sulela said...

Uuuuuuhuhuhuhu...adik aku yang cite. Dia kata ada kawan dia kene. Habis laptop dia kene sambar. Pemain MP3 pun tak dilepaskan. Adik aku tu kata dia nak beli komputer gak. Aku yang cadangkan beli laptop tapi dia tak setuju. Takut kene cam kawan dia tu. Komputer biasa ni tak kene ke Naz?

Naz said...

kalo org pecah rumah atau opis, pc memang kena rembat trutama cpu nya. kalo hang bli laptop, jng letak dlm kreta time x der org. kalo dlm rumah, simpan dlm briefcase dan taruk kat tmpat yg slamat..

Sulela said...

Wohhhh...ada caranya ye. InsyaAllah...aku akan beli laptop tu. Harap2 dalam bulan 7 buleh sambar sebiji...hehehe

Naz said...

aku doakan ko berjaya sampai target tu. kalo simpan dlm rumah, insyaallah selamat. kalo bawak mana2 kena hati2 sket..

Sulela said...

Ok, thanks Naz...;)

Naz said...

sama2.. aku skrg tengah usha2 iphone. mcm2 boleh buat, dah jd mcm mini laptop dah. bole surf tenet skali.. tp harga boleh tahan...

Sulela said...

iphone? walaaaaa...cayalah. Kebetulan lak aku tengok tutor yang ajar orang crochet kat Youtube tu tunjuk iphone dia. Lawa siot. Screen dia kan ke kecik, Naz? Puas ke mata nak surf tenet? Maksud aku...nampak ke kalau baca apa2 yang ditulis?

Naz said...

wah.. tutor dlm utube tu pakai iphone? waa.. maju btul. aku nak carik screen lebar mcm hp china made aku ni. baru puas nak tenet walaupun dlm skala kecik. guna 3G coverage utk line tenet. tp tak tau la bila bole bli...

Sulela said...

InsyaAllah...dah jadi jutawan nanti, bukan satu iphone, seploh pon ko buleh beli...ekekeke.

Tutor tu tunjuk cara nak crochet cover iphone tu. Cantik gak tapi susah la nak buat. Pening makcik tengok dia kait...hahaha

Naz said...

insyaalah Lela.. kita sama2 usaha jadi jutawan. tapi time tu hp dah makin maju. iphone mungkin dah ketinggalan zaman. ntah2 dah ada hp yg ada 3D. hehehe...

ooo.. tutor tu jadikan iphone dia model la tu. ko wat slow2 la. lama2 mesti jadi. pastu boleh wat utk laptop yg ko nak sambar tu..

Sulela said...

InsyaAllah...amin ;)

Ecehhh...aku ingat kalau ko sambar seploh iphone, aku nak bodek la satu dari ko...hahahahakahkahkah

Uikkkk...ko bagi aku idea je. Nanti aku pegi carik kat Youtube, tengok ada tak crochet untuk cover laptop...ekekeke...tq tq tq...

Naz said...

kalo aku dah jd jutawan, jngkan 1, 18 pun x per. amek jer...

hehehe, agak2 ada ker org wat cover laptop guna crochet ha?

Sulela said...

Pehhhh...amek je? Ini sudah bagus. Cepatlah jadi jutawan, Naz...hehehe

Takde la...dah check kat Youtube. Takdok...huhuhu. Alaaaa...nanti bila dah ada laptop, aku buat la sendiri...hahahaha

Naz said...

amin.. moga2 masin mulut ko tu (atau masin jari jemari ko yg mengetuk2 papan kekunci pc ko tu) hehehe...

x der? nnti kalo dah bli laptop, buat la 1. ada double protection slain beg laptop..

Sulela said...

Ni aku nak gelak neh. Aku lupa lak laptop ada beg dia...hahaha. Jom la gelakkan aku...;D

Malu makcik...kekekeke

Naz said...

nak buat crochet laptop apa salahnya. 1 innovation dlm bidang tenun menenun ni. seyes aku cakap... ;)

Sulela said...

Apa aku nak jawab neh...mmmmmmm...masih malu lagi neh. Mmmmmm...tunggu aku beli dulu pastu aku tengok boleh cover tak benda tu. Tapi kan, ada aku tengok orang buat sarung untuk mouse computer. Jadi tak mustahil la ada orang buat untuk laptop kan Naz kannnn...hehehe

(siri cover malu)

Naz said...

laa.. apa nak dimalukan? eh, ada utk mouse eh?? mcm2 ya boleh disarungkan guna crochet ni. kalo ko dah bli laptop dan buat crochetnya, ko snap mcm dlm n3 ko tu.. yup, x der mustahil utk dibuat asalkan berpijak di bumi nyata. nnti ko buatkan aku 1.. hehehe

(siri x tau malu);p

Sulela said...

Yup. Untuk telefon rumah pun ada...hehehe. Tapi susah nak buat...huhuhu.

InsyaAllah...aku cuba buat. Ko tunggu la...mau makan tahun tu...hahahaha. Nanti aku bagi kat ko satu...hehehe

Naz said...

yang tel rumah tu aku pernah tengok. dulu aku ada utk kotak tisu. pastu aku x pakai lg pesal kaler pink. hehehe..

ok, aku tunggu.... hehehe

Sulela said...

Kalau kaler pink, apsal lak? Ko minat keler apa?

Naz said...

aku x sesuai dng pink. aww.. x nak...

aku suker biru, merah, hitam dan kaler crom.. ko suker kaler apa ?

Sulela said...

Hahahaha...nakal betul. Sakit perut aku gelak...hahaha ;D

Aku suka biru jek. Ko tengok blog aku...aman je mata aku memandang. Tapi mata orang lain aku tatau la...kekekeke.

Merah...hmmmmm...patut la background blog ko merah. Haritu hitam... Cantik la...merah tu seswai ngan jerung yang garang tu. Senyuman jerung yang ada makna tu...hahahaha

Naz said...

hahahaha...

oo.. pesal tu ko pilih biru utk blog ko tu. nice dan sejuk mata memandang.

yang tu aku main sesah jer.ikut kata hati. aku tampal jerung tu supaya org yg nak ciplak tu pikir 2,3 kali. nnti kena ngan dng jerung belaan aku tu... hahahhaaa...

Sulela said...

Berjaya tak jerung tu buat keje dia? kekekeke... Garang je muka dia...

Naz said...

ntah... aku tengok dr hari tu mr jerung tu x berganjak2 dr posisi asal. asyik sengeh jer... hahahaha

Sulela said...

Ko tahu apa yang aku fikir? Ikan jerung tu makan gaji buta...harharharhar

Errrrr...aku berceloteh kat sini sampai dah 113 komen? Bia betul neh...hehehe.

Naz said...

betul tu... tp aku x kasi gaji kat jerung tu.

apa kata kita teruskn cloteh sapai 500 pulak. aku nak celen Ab ni... hehehe..

Sulela said...

Ko jaga2 Naz, kang dia geget ko lak sebab ko tak kasi gaji kat dia...hahaha

Sampai 500? Aku on jek...hehehe

Jangan kata ko, aku pun jeles tengok blog dia ramai yang reply...kekeke. Fofular sungguh si Ab neh...hehehe

Naz said...

jerung tu x berani nak gigit aku pesal aku setkan dia utk sengeh2 saja.. mcm kerang busuk...

kalo ko on, aku lg on.. hehehehe...

aku cukup heran dng member2 blog dia. pantang ada n3 baru, berpusu2 depa bratur nak komen.. ni kita kena research ni rahsia dia... ;)

Sulela said...

Wajah jerung tau macam dalam cite Finding Nemo...ekekeke

Ko tengok la dia jawab merapu camtu. Kekadang aku gelak terkekek2 baca komen dia. Aku rasa Ab sorang yang kelakar dalam siyes. Ada je point dia nak jawab... Dannn...dia ramai kawan...hehehe

Blog ko pun dah semakin ramai yang reply. Best tu...lebih2 lagi blog ko yang lagi satu. Aku gelak macam nak rak baca komen ko dan Man...hehehe...

Naz said...

jerung finding nemo la tu...

dia memang mcm tu. kasi komen dan jawab komen pendek2 jer, tp ada point. aku kdng2 gelak jer baca..

blog 1 lg tu blog carca marba. semua ada, pesal bahan2 dlm tu aku amek bulat2 dr email aku. akaun email aku yg tu dah nak rabak dah. dah tinggal 1% jer storage. aku dlm proses nak buang sikit2. sebelum buang, aku masukkan dlm blog mana2 email yg mnarik dan berguna..

Sulela said...

Good effort though...macam2 info boleh dapat. Yang bestnya bila baca tang komen kawan2 ko. Kekadang aku senyum, kekadang aku tahan ketawa. Kang kata aku gile lak ketawa sengsorang...ahahaha.

Dulu ada sorang adik angkat aku selalu kirim e-mail. Sejak dah benti keje, dia tak kirim dah. Selalu e-mail pasal benda2 merapu la. Orang kirim kat dia, dia forward kat aku. Bila pegi keje, aku gelak kat dia kalau ada e-mail yang kelakar. Sekarang ni dah kawen kot. Ntah, hilang tanpa jejak...huhuhu...

Aku pakai yahoo dulu. Lepas tu ada ex-kawan invite masuk gmail. Bila dah guna gmail, aku rasa seronok lak. Terus abandon yahoo...ecehhhh macam abandon kapal lak...ahahaha...

Naz said...

blog kotakemail tu aku buat daily schedule posting. so, aku sekali update aku wat utk 2,3 minggu punya entry. aku pun kdng2 x baca sngt, main copy paste jer.. hehehe...

rajin ya ko baca komen2 org. memang tukang2 komen kat sana pandai buat lawak. aku pun bantai gelak trutama n3 pasal 'hp full bar' tu. hahaha...

aku 5 tahun lepas guna Yahoo juga. tp skrg gmail lagi best. besar giler kapasiti inboxnyer. smpai doc2 kerja aku, simpan dlm email jer. nak jimat space h.disk..

Sulela said...

Kekadang je kalau ada yang kelakar, aku baca dari mula sampai habis. Kalau biasa2 je aku tak baca...kekeke. Hp full bar tu memang gile kentang. Aku terkene betul ahahaha. Sila letak cerita macam tu lagi ye...hehehe

Ada kemungkinan tak doc2 ko tuh hilang kalau letak dalam e-mail je, Naz?

Naz said...

kalo aku dpt lg email2 mcm tu, aku akan hapdet dlm blog.

wat masa ni masih ada lg. aku g memana kdng2 aku lupa bawak thumbdrive, so aku amek doc dlm email saja...

Sulela said...

Betapa busynya ko ek Naz. Tak dapat aku bayangkan...

Eh jap...thumbdrive ngan pendrive tu sama tak Naz?

Naz said...

nampak ajer busy aku ni, tp kdng2 mcm buang masa ajer. sana sini org mintak proposal, tp... hmm...

dua2 tu sama. utk simpan data. namanya berbeza pesal lain syarikat pengeluar..

Sulela said...

Busy ngan proposal la ye... Haigggzzz...teringat masa suami aku isi borang untuk wat pinjaman bank. Itu belum buat proposal lagi tu. Kejap2 dia mengeluh, kejap2 dia cakap sengsorang...ahahaha. Aku tukang gelak la...

Oooo...hehehe. Aku ada baca kat satu blog. Dia kata benda tu juga boleh hantar virus kat komputer. Owner blog tu ada bagi link untuk upload antivirus bagi pendrive tu. Betul ke?

Naz said...

ko pun dah tengok mcm mana renyahnya nak wat paper work. aku pun kadang2 x suka, tp nak wat mcm mana... mahu x mahu kena wat jugak. kalo kena rezeki.. kalo x kena, mungkin rezeki belum smpai lg... just think positive jer... :)

tu salah 1 utk hntar virus. kalo nak slamat, disable kan auto play kat pc. kita buka thumdrive secara manual. selain tu scan dng anti virus. pc office aku pernah kena virus. habis smua program microsoft office aku error. tensen pokcik...

Sulela said...

Dorang pulangkan balik tak proposal yang ko hantar tu Naz?

Akupun penah kene sekali. Dia keluar pop up, kata update untuk anti virus aku. Sekali aku tekan ok, komputer aku jadi bengong. Aku tak faham masa tu. Ingatkan ada yang tak kene ngan monitor atau modem aku. Lepas tu keluar lak mesej suruh aku tutup komputer. Lepas tu monitor terus black-out sendiri. Ropanya update tu la virusnya. Nasib baik ada kawan yang bijak pandai kat sini tolong betulkan. Semua program dia install balik...huhuhu

Naz said...

tak payah pulangkan pun x per. aku wat proposal utk client. ada la layout, budget, bq dll dlm proposal tu. penat kepala otak nak menyiapkannya. aku x putus asa, kalo ada client2 yg lain minta, aku tetap layan. mcm ni la style aku kerja. ada masa untung, ada masa x der hasil. just think positive jer...

memang sakit hati bila kena virus. kalo corrupt teruk sngt, kena format. pas tu kena install 1 per 1 balik program. so, utk meminimumkan terkena serangan, kena la berhati2 bukak file dr pendrive, email, website. scan dulu baru bukak. tp virus ni hari2 ada jer yg terbaru. kdng2 antivirus yg cetak rompak yg x update, x boleh nak halang virus tu..

Sulela said...

Itu kira ikut rezeki la ye Naz. Kuat semangat ko neh. Pinjam leh? hehehe

Itula yang kawan aku tu buat. Sian dia. Lama ngadap komputer neh sampai malam. Dia datang betulkan lepas habis keje...huhuhu. Ko guna antivirus apa Naz?

Naz said...

x jugak. skrg aku tngh sakit.. maksud aku biz skrg kurang la, sis. payment dpt lambat. proposal x approve2 lg... so, apa aku boleh wat skrg? meniti hari2 dng penuh berdebar2...

aku guna bitdefender 2009. buat masa ni aku cukup berpuas hati dng perfomence antivirus ni. bnyk virus, trojan dan spyware dia kasik block dan quarantine. program ni ringan dan x ganggu windows... aku kasi 5 bintang utk antivirus ni...

Sulela said...

Awas Naz, jangan sampai ko kene darah tinggi disebabkan debaran ko tu...hehehe. Tang payment tu aku faham...kami kat sini pun tengah kene la neh. Ikan dah supply tapi payment tak sampai2 lagik...huhuhu. Ko tanak meniaga keh? Kata biz kerepek haritu?

Aku guna Avira Antivirus... ntahlah...aku tak arif pasal benda2 neh. Yang aku buat, 2 ke 3 hari, aku scan carik virus. Atau bila komputer aku lambat cam sipoot sedut, aku scan. Selalu jumpa trojan tu. Ada lak kawan aku kata, Avast antivirus tu yang paling elok...huhuhu...

Naz said...

meniaga krepek brapa sngt untungnya. ada la sikit utk wat duit minyak. maslah kita sama. kerja dah buat, duit x nampak2 lg ni. mcm ko ok la jugak pesal ada regular buyer... nnti2 aku pikir nak meniaga apa.

ooo... yg tu aku x tau pesal Avira. kalo perfomence dia ok, just carry on sajer. dulu aku pakai norton a.virus. tp rasa mcm x best jer. tu pesal aku tukar atas saranan member...

Sulela said...

Mangga ice blender ko tu tak jalan ke kalau buat meniaga, Naz? Aku tak sabar nak cuba neh. Nak carik mangga dulu...hehehe

Kawan satu tempat keje aku dulu buat bisnes macam ais kepal tu. Letak dalam cawan, letak perisa kopi atau apa saja yang kita nak. Lepas tu dia letak chocolate rice kat atas dia. Dia meniaga kat pasar malam.

Naz said...

kalo buat meniaga boleh jalan. tp aku belum terbuka hati utk biz mcm tu. selain mangga, ko boleh guna buah limau. tp yg mangga punya lg best...

ooo... aku pernah rasa. sedap juga. mcm ABC kan? apa saja kalo rajin, boleh jadi... :)

Sulela said...

Buah limau sankis ke?

Kat KL kalau biz apa pun aku rasa boleh laku kalau rajin. Dalam masa yang sama, pelbagaikan. Aku tak suka meniaga tapi aku suka buat benda untuk meniaga. Macam aku masak, orang jual. Aku mmmmm...malu...harharhar

Naz said...

limau sankis pun boleh. slalu org buat fresh orange. kali ni kita wat versi ice blender.

oo.. mcm tu. crochet ko tu boleh buat biz apa. ko buat bnyk2 dan minta sesiapa jualkan. kalo nak lebih canggih, gunakan internet sbg kedai maya ko. amacam ok x??

Sulela said...

Iyeke? Nanti aku cuba. Buah sankis ada dalam fridge tu...

Aku tak yakin dengan biz crochet neh. Makan masa nak siapkan. Macam ada sorang kat blog dia... Dia kata dia amek masa 11 bulan nak siapkan satu blanket. Tercengang aku kejap...hehehe. Aku suka biz makanan tapi tak jalan la kalau nak buat kat sini. Tempat makan dah penuh macam cendawan tumbuh. Aku nak ajar adik aku meniaga kat KL. Nanti aku nak turunkan ilmu masakan kat dia.

Mmmmm...kalau dia berguru ngan mak aku lagi baik. Mak aku penah meniaga nasi lemak dulu. Masa tu dia sewa sikit ruang kat kedai orang. Dia dapat sambutan yang menggalakkan. Ramai yang suka makan kat kedai mak aku. Aku bukan cakap besar, tak. Lepas tu bisnes tuanpunya kedai kureng laku lak. Dia macam tak puas hati sebab nasi lemak mak aku lebih laris. Lepas tu macam2 hal timbul dan akhirnya mak aku tarik diri sebab orang tu suruh mak aku modified cara masakan dia. Ada ka patut...huhuhu. Itu dah nampak la PHD dia...huhuhu

Naz said...

selain buah, ko boleh juga buat milo blender, coklat blender dan apa saja yg ko pikir sedap utk dijadikan ice blender... kalo nak kasi lebih sedap, curahkan susu cair sikit. selamat mencuba... :)

kalo restoran dah bnyk, x payah buat la. but penat ajer nnti.. ko nak donlod program masakan kat adik ko mcm donlod software kat komputer ker Lela? kalo kat kl, ada peluang luas, pesal manusia kat sana ramai banget. kdng2 aku tengok x cukup sit kat restorn..

aku cukup benci dng Melayu yg dengki dng bangsanya sendiri... aku terasa teramat bengang bila ko taip pesal owner kedai tu. nak mencarut pun ada. dlm hati aku rasa mcm nak doakan saja owner kedai tu lingkup... tp x jadi pesal dah lumrah org Melayu mcm owner kedai tu, penuh ilmu di dada smpai ada PHD... kesian kat mother ko yer. pas tu x mniaga kat tmpat laen ker??

Sulela said...

Aisehhh...awat tak habaq...hahaha. Malam tadi aku buat yang sankis punya. Betul sedap la Naz. Nanti aku tunjuk kat blog. Aku kureng tentang bancuh2 air neh.

Adik aku kata nak jual nasi ayam selang seli ngan nasi lemak. Mmmm...senang cite dia nak meniaga la. Sekarang tengah carik tapak. Kalau dapat yang dekat ngan rumah, lagi cantek. Aku risau dia hangat2 tahi ayam je...huhuhu.

Dah lingkup pun Naz...hehehe. Bukan nak kata aku gembira tapi rasa memang tak patut betul la. Cara owner tu buat nasi lemak, dia letak lemak ayam. Tekak aku pun kembang bila fikir nasi yang penuh ngan lemak ayam. Mak aku buat cara asli. Guna santan la...letak daun pandan. Sambal plak kaw2 punya. Eh, terpuji mak aku lak...hahaha. Lepas tu dia meniaga kuih. Pun camtu gak. Ada je yang PHD. Kalau dah nama melayu neh. Kuih mak aku tak guna bahan2 pewarna tu. Dia buat ikut cara asli. Ramai orang suka makan. Sekali lagi mak aku tarik diri sebab kuih orang lain tak laku. Aku bengang tatau nak cakap la. Rasa nak sepak2 je mulut orang2 tu semua. Last sekali dorang pulaukan mak aku. Mak aku jenis tak reti nak balas apa orang cakap. Dia diam je. Sabar...sesuai ngan nama dia Sabariah. Alahaiii mak aku. Kakak aku yang selalu balas bila ada yang mengata mak aku. Ko tengok la Naz. Sebab kuih depa tak laku, sampai sanggup buat kat orang lain camtu. Sekarang dah pindah duduk flat. Mak aku duduk diam2 kat dalam rumah. Dia tunjuk cekil masak kat anak2 dia je...hahahaha

Naz said...

mana aku tau ko nak wat la ni. td aku singgah blog ko. ingatkan ada update pesal ice blander ko tu. hehehe..

kat area sana kalo nak biz nasi lemak dan nasi ayam memang bagus. cuba la cari tapak yg kurang persaingan tp ramai org lalu lalang. uncle aku slalu beli kat area2 tmn dato harun, tmn medan dan kg lindungan...

owner tu dah lingkup? hmm.. itulah hukum karma kot?? sayangnya, bakat dan kmahirn mother ko tu patutnya boleh di komersilkan ke pringkt lebih tinggi. sayang sribu kali sayang. pasal nak jaga hati, terpaksa tarik diri. menyampah btul aku dng peniaga2 Melayu mcm tu. depa x pikir ker, meniaga ni kena ada persaingan yg sihat. kalo x der, mcm mana nak maju dan mencuba try an error... rileks ya mother ko tu. aku fikir, dia tu sembahyang tak pernah tinggal dan hatinya bersih. elok juga dia donlod cekil memasak kat anak2. 1 hari boleh teruskan apa yg dia tinggalkan dulu.. ;)

Sulela said...

Aku habiskan cerita aku tu dulu. Ramai lak yang mengeluh sambung2...ekekekeke. Esok insyaAllah aku hupdate. Aku tengah cari mangga pulak neh. Nanti aku hupdate sekali ye.

Area sana aku penah pegi 2 kali je. Sekali masa tingkatan 1,ikut kawan aku beraya kat rumah dia dan kali kedua ikut mak aku tengok pameran barangan Singer. Aku doakan dorang dapat tapak yang best. Kalau perlukan modal, aku akan bantu sikit2...

Tiap kali aku balik, aku korek ilmu ngan mak aku tu. Lepas tu cuba masak kat rumah. Bila ada yang tak kene, aku tepon tanya balik...hehehe. Sekarang ni aku jeles ngan adik2 aku yang dah semakin pandai memasak. Seorang kakak tak boleh kalah kepada adiknya!...hahahaha. Sekarang ni dah pindah. Orang2 yang irihati tu tinggal jauh dari mak aku. Lega aku rasa sebab tak payah risau ngan mulut takde insuran dorang sebab mak aku tu terlalu baik...hahahaha

Naz said...

ok.. aku dah baca dah part akhir tu. seram siot... terer adik ko tu yer? ilmu penuh di dada...

cuba2lah bantu apa yg patut. mana tau boleh pukul 1 area tu. dr gerai kecik, berubah mnjadi rangkaian fraincais 1 KL atau 1 Malaysia nanti.. segalanya mungkin...

x baik jeles2 ngan adik2 sendiri. kalo ko dah semula jadi terer, x kan ada yg boleh celen punyer...
eloklah depa2 tu dah hilang dr pandangan. org2 mcm ni patut dihumban ke pulau jer...

Sulela said...

Ntah la dia tu...tapi haritu dia balik, aku ada tanya gak...ada jumpa pape tak lepas aku dah pagar rumah neh. Dia hanya geleng je. Jadi dah secure la tu...kekeke

Jauh sungguh imaginasimu ittew Naz. Aku tergelak besar kat sini sambil pegang perut. Tapi, tuah manusia, kan? Segalanya Mungkin...

Jeles secara sihat tak apa. Itu buleh dianggap sebagai motivasi untuk memajukan diri. Aku bukan pendengki...hahaha. Aku suka kongsi2 ilmu masakan ngan kakak dan adik2 aku bila balik KL. Lepas tu makan ramai-ramai. Jangan lak masak sorang2 tapi makan ramai2. Tu yang aku hot tu...kekekeke

Naz said...

dah clear lah tu. kalo x, mesti Ijam nampak benda yg bukan2..

aku ni suka angan2 besar. hehehe... cubalah, mana tau berjaya.

meriah sungguh family ko. bestkan kalo ada adik bradik ramai berkumpul? ko masak sorang2, pastu mkn ramai2. besar pahala tu... hehehe...

Sulela said...

Biasa je Naz. Tapi kalau berkumpul reramai memang best. Baru tadi aku call kakak aku...kami nak buat crochet sesama...hehehe. Tapi, depa buleh pi rumah mak aku anytime je. Rumah2 depa dekat sangat. Selalu depa tu lepak kat rumah mak aku...

Tang masak tu, selalu mak aku yang jadi chef. Air tangan mak sendiri, ko tau la kan? Mak aku masak nasi goreng pun aku buleh bantai sampai 2 pinggan...hehehe

Naz said...

dia duk kat flat yg sama ker? kalo ko bercrochet dng kakak ko, mulut pun turut bercotcet kan? hahaha...

biasalah, kalo otai turun dapur. kalo mak sendiri masak rasanya lebih sedap. dulu2 aku suka mkn jemput2 mak aku wat. stakat 2 mangkuk, dng selamba aku habiskan. cicah sos kueh udang Alor Gajah.. kat Melaka jer ada sos tu...

Sulela said...

Kakak dan adik bongsu aku dok flat berdekatan. Adik lelaki aku tinggal kat flat baiduri. Sorang lagi kat Cheras. Yang nak kawen tu tinggal ngan mak aku...altogether, tinggal berdekatan la tu. Aku je kat Perak...huhuhu

Aku ngan kakak aku selalu bercerita pasal masak memasak dan crochet la. Hal orang kami tak amek pot...kekeke. Buat tambah dosa jew...huhuhu

Kem kat aku sebotol...ahahahaha

Naz said...

wah... dekat2 jer ya. nama2 flat kat sana aku x tau. tp memang bnyk sampai aku kira lebih 20 buah dari tmn maju jaya sampai pantai dlm. ada hikmah ko duk jauh. kalo ko gaduh dng hubby, x lah mrajuk lari rumah parents.. ;p

bagus3x.. aktiviti yg sihat dan pruduktif... cayalah..

Naz said...

ala, bila ko mlancong kat Melaka nnti, ko singgah la pekan Alor Gajah. tanya jer orng, nnti depa gtahu tmpatnya... :)

Sulela said...

Sekarang flat memang dah banyak dah kat Pantai Dalam tu. Aku hanya nampak blok rumah orang je bila balik KL...kekeke. Nak lari? huhuhu...takdelah. Bukan sikap aku tu. Tapi bila dok jauh ngan parents, ko akan rasa tersisih, no kindred...nobody. You're all alone here. Aku berdikari sendiri...hehehe.

Aku memang tingin nak pi Melaka. Tapi bila la...ish ish ishhhhh...

Naz said...

ala,hubby kan ada. dia boleh take care pesal ko. dng family kena rajin call atau sms. nnti akan rasa dekat di hati... :)

tunggu ko wat family trip ke Melaka. mcm2 ada...

Sulela said...

Tak sama la...huhuhu. Ceh, dah masuk bab hati yang tak best neh...hehehe.

Aku nak melencong seluruh Malaysia nanti...

norb said...

best2!!suke2!!jgn keliRU2...tp mmg nicela lagu ni BRO!!cayaLa!

Naz said...

kuman09...
kdng2 kita pun keliru dng perasaan sendiri kan? setuju bron?? hehehehe...

terima kasih daun keladi, pesal sudi dngr lagu2 gua yg sebelum2 ni... :-D

norb said...

hehe..biasela manusia, x tau ape yg tbaik...bile keliru..makneye, soh kite pk panJang...
xnak r daun keladi..bgla, kuih talam keladi ke, kerepek keladi pun okla...braNi??

Naz said...

kuman09...
hmm.. betul tu bron... selain pikir panjang, boleh buat solat Istiqarah... moga2 dpt petunjuk...

hahahaha... ok la, gua kasik ais kerim perisa keladi... ada brani?? :p

norb said...

dah wat istikharah lum????hehe..
ais krim keladi je??okla..layaaan...

Naz said...

kuman09...
dah... hehehehe...

napers? ais kerim keladi x cukup ker? nnti aku tmbah dng abc special dan nasik kandaq sepinggan... ;)

norb said...

ko istikharah pe?? cenG2...
naper klu tanye pasal mkn2 ni...nak blanje ka???

cube pegi link ni
http://www.youtube.com/watch?v=w59lXSLXZ2Y&feature=fvsr
best giller muzik n arrangement..unique..

Naz said...

kuman09...
hehehe... sajer jer..
poser x lama lg. so, masa yg ada kita mkn la puas2. :p

aku dah dengar dah. memang best gilers la muzik arngment depa tu. aku minat dng bro tiup terompet tu. kalo letak hp kat rambut dia, mesti x jumpa... pesal lebat sngt...

baru aku tau, gitar boleh main tepuk2 mcm tu jer... hehehehe....

norb said...

mane ade utk sesaje..apsal ko x bisa memilih ke???hahaha
stailo tu yg main trompet..

tula..tu yg ak nak highlight sebenonye..altenatif mengunakan gitar..x yah blaja cord2 pun ak dah terer..haha

abang besi said...

blh thn brader lgu nie,tp mcm pnh dgr ya..tp di mana?huhu...tp yg ni tk dpt den nk wat metal.lirik dia blh gua cilok wat lgu metal...hehehe...nt gua usahakn!

teruskan perjuangan mu naz !

Naz said...

rockmetaller...
mcm pernah dengar? hmmm... pelik, cuba ingat kat ner. adakah lagu gua telah diplagiat...? huhuhu...

gua rasa melodynya boleh di metalkan lah. cuba guna power chord dan teran sikit vocal. tp, kalo x leh... x per. bila dah siap nnti kasik gua dengar yer bro..

Insyaallah... asalkan ada support dr sahabat2 semua termasuk lu bro... :)

Naz said...

kuman09...
hehehe... ku x bisa memilih? mcm tajuk lagu da... aku nak blaja la ngan mamat tu ketuk2 gitar tu. talinya langsung x pakai tu... perghh...

Anonymous said...

Wow! This blog looks exactly like my old one!
It's on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!
My site - msn hotmail

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

My sexy name. It is true?