Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Alam Desa.. Cinta menggamit aku kemari




Lirik ni hasil nukilan owner Alam Desa. So, aku modify sket poem asal supaya masuk dng lagu. Sebenarnya aku cadang nak wat dlm high note, tp sorer aku ni x mengizinkan. Hehehe... Ni lagu baru yang tak pernah kuar radio... layan... :)

Title : Alam Desa.. Cinta menggamit aku kemari
Lyric : Sulela
Melody : Naz

Alam Desa.. Cinta menggamit aku kemari

Bm A
Berkelana namun aku rasakan cukup sempurna
Bm A
Sendirian namun aku tetap berteman
Bm
Tenang itu setia di sisi

Bm A
Nyanyian sang unggas hutan memujukku
Bm A
Lembut melenakan Ah! Tolong jangan berhenti...
Bm
Nyanyikan aku lagu sepi!


*
Em A D
Dan sejurus resah itu mengensot pergi
Em A Bm
Jauh, tak kelihatan lagi
2x

**
Em A D G Em
Biasan hangat itu kelihatan murni dipagi hari
A D Bm
Memberi kehidupan sejak azali
Em A D G
Dengannya hamparan hijau terbentang itu kulihat
Em A Bm
Rasa kagum mengelubungi hati

Em A D G
Dengannya juga kulihat kelesuan sungai mengalir
Em A D Bm
Tenang seolah menyanyikan aku lagu kesyahduan
Em A D G
Ada sejuk di situ Ada damai di situ
Em A Bm
Tenang itu sentiasa di sisi
Bm
Di sini...

Bm A
Berkelana namun aku rasakan cukup sempurna
Bm A
Sendirian namun aku tetap berteman
Bm
Tenang itu setia di sisi

92 comments:

Sulela said...

Ngaaaaaa...aku speechless. Melodi ko lebih menyentuh jiwa la Naz...

Aku nak nangis dengar...huuuuuu

Nursuzry said...

waaaa.... jeles ni. hehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ku syg kamu Sarjan!!

best2!!

Naz said...

Lela..
Sis... tu lagu ko tu. xkan pendek jer ucapan alu2an ko? amacam, puas hati dng melody tu? kasi all out. jng selindung2. gua x kan terasa langsung. :)

Naz said...

Su..
jng la jeles2. kasik la kutukun atau pujian.. boleh mengimprovekan apa2 yg patut. hehehee... atau ko pun ada poem2 yg nak dibuat lagu? ko ni kan ada talent sebagai seorang writer yg tersohor... :)

Naz said...

Zara..
Aku juga sayang kamu juger. marilah kita berkasih sayang di bawah sinaran lampu minyak tanah... heheehe

Sulela said...

Owhhh...nak kasi all out ye Naz...
Suara dan melodi ko best gile la. Cemana lak ko buleh buat lagu best camtu dalam masa yang sekejap je? Confuse makcik. Orang yang berbakat besar memang camtu ek...hehehe. Lirik tu abaikan je la. I just adore your voice and melody...smooth, calm...dengar memalam best wooooo. But still takleh nak convert. Ko boleh tolong aku tak, convertkan dan send by e-mail kat aku... Tu pon kalo ko tak rasa berat la...

Naz said...

Lela..
Huhu.. ko ni bikin aku jadi mcm bunga kembang semangkuk... (pinjam ayat ko). aku wat melody ni pagi tadi. kul 9 lebih start.. habis kul 11. aku rekod pas tu. maen hantam sajer. kalo org xpert muzik compom akan kutuk... hehehe...

poem ko best, pasal tu aku serasi dan idea kuar spontan bertalu2. aku suka gambaran yg ko cuba sampaikan tu. buat aku rasa segar dan dan tenang... aku try convert mp3 sok lusa. kalo da berjaya, aku nak mintak email ko...

hysman said...

Naz,
fuyoo..dasat ar lu bro..
kompoz lagu beb..
congrats ar kay u'all..
congrat gat kat Lela nice lyrics..
hahaa..
tapi bro aku nak komen skit,jaga pernafasan ko..nafas ko tak panjang..tersangkut dari satu rangkap ke rangkap lain..

ko napaz kiri ke kanan bro..
hihikkk..aplikasikan..
:p

a.b geldofg said...

rindu ku trubat dgn khadaran irama baru mu

Naz said...

Man.. ala.. beser2 jer. aku wat time pree. tu hobi aku disamping mengumpul stem, dan membaca ensikopedia. kui3x.

yang masalahnya, aku x der singer yg boleh sampaikan. so, terpaksalah aku nyanyi sendiri. kalo boleh aku nak Yuna nyanyikan... hehehe... (nak ke dia?)

aku memang ada masalah dng pernapasan time bawak lagu yg verse panjang2. komen camni la aku nak baca. aku pun x sedar masalah ni. maybe kena joging dan xcersice utk tingkatkan pernapasan. hehehe... amender la aku ni.

mcm mana nak napas kiri ke kanan Man? boleh kasi klue sikit??

Naz said...

Ab..
rindu?? erk...
tq sudi mendengar lagu dr studio burok hamber ini... aderkah ko akan komen spt dlm blog ko tuh?? erk...

a.b geldofg said...

jgn risau bro...jgn angap komen ngatif tu utk ngatif...pstifkan komen ngatif tu......baru kita dpt brubah

Naz said...

Ab...
ooo... tu aku paham. kalo x berani terima kritikan, x kan maju kan bro?

Sulela said...

Naz, ko tengok profile aku. Ada aku letak alamat e-mail. Tolong aku ye... Aku berharap sesangat ni... (sambil kelip-kelip mata)

Aisehhhh...ko minat baca ensiklopedia? Whoaaaaaa....hobi aku masa kekecik...

errul_ramli @ MH said...

giler cair la lagu ni

Naz said...

Lela..
oo... ok. aku dah convert mp4, tp x bleh bukak la. yg aku ada pun format avi, versi asal time rekod smalam. nak ker sis??

aku baca time x boleh nak tido. compom pas 31 saat aku zzzzzzz... hahaha...

Naz said...

Errul..
ko taknak jamming ker lagu ni? hehehe...

Anonymous said...

gler sdp sore...
sgt best..huhu

Naz said...

pinkaholic eqa..
terima kasih. tinggi sngt pujian tu...

Nursuzry said...
This comment has been removed by the author.
Nursuzry said...

naz!!
ko nak aku kritik ke?

ha... meh sini kakchik nak habaq mai kat hang.

ni apsal picing lari, nafas pendek sore tu sore... apsal tersekat2. ni mesti byk minum air batu. tu jari tu apsal tergedik2 cuba petik betul2...hahahahahaha

--> yg sebenarnya aku lum dgr lagi melody yg ko alunkan itew heeeee
aku xpandai la naz nak komen org pasal muzik. klu pasal novel aku no hal ekekekekek. sowi la abglong [pepandai je aku panggey ko abglong] aku x ngerti gitew.

Sulela said...

Naz, format avi tu apa lak? huhuhu

Ko hantar je la...boleh?

Cheh, baca ensiklopedia masa nak tido je...hahaha. Tergelak aku sengsorang kat sini...nakal betul...

Naz said...

Su...
mana ko taw aku ni abg long.. memang tepat sekali... huh, kagum aku dng firasat ko.

mcm mana ko bole komen tp x tengok video tu hah?? mungkinkah ko ader deria ke7??

>ko kasik novel yg ko tulis tu. nnti aku wat lagu. hahaha... pecah gitar aku... pesal ko tak wat poem ?

Naz said...

Lela..
Format avi lbh kurang mcm mpeg atau wmv... ala format video + voice. tp x leh maen dlm henpon. td aku try upload dlm gmail, tp file besar. nanti2 aku try pakai file hosting dan bagi linknya kat ko..

aku actually suka gak godek2 ensiklopedia. terutama pesal astronomy, sains dan bibiografi org2 yg suksess. novel dan cerpen dah lama aku tinggalkan... dolu2 suka gak layan...

Sulela said...

Owhhhh...camtu...Naz, ko cuba masukkan kat Youtube, boleh?

Kenapa ko tinggalkan? Boring ke?

Naz said...

malam krg aku haplod lagu ni dlm utube. naper ko suruh aku hoplod sana ?

aku tinggalkan pesal... ntah... aku pun tak tau. mungkin dah x minat kot?

Sulela said...

Sebab tadi aku cuba convert video youtube, boleh lak. Kalau takleh gak, aku bakar je la komputer aku ni ek...huhuhu

Tanya sket, dulu ko baca novel, siapa penulis yang ko minat? Ingat lagi tak? Kalau tak ingat, ko abaikan soalan aku ni...hehehe

s h a r v i na said...

eyh pakcik!
anda di tag..
:)
lalalala..

hysman said...

wahh..kumpul setem??sama ar bro..naseb baek kumpul duit tak sama..hahaa..

Bila Yuna tengok je muka ko tanpa dgr lagu lg da accept die terima lagu nih..hehee..

buat cam aku..tiap2 pagi nak masuk opis naik tangga turun tangga,naik tangga turun tangga..sampai mengah..baru perut tak buncet pernafasan terkawal..
poyo je aku nih..
hihiii..
:P

Naz said...

Lela..
aku x dan haplod vid dlm utube.. bz sket. kalo dah settle, aku roger2 ko..

dulu aku baca... aaa... yg aku ingat novel dr kartunis ujang. pastu adi alfiat kot... lg... ntah.. aku luper...

Naz said...

vInA...
Aku ditag... huhuhu... kalo x jawab boley x?? :p

Naz said...

Man..
kumpul duit tu ada la sikit2. tp x lama, mesti bocor balik... hahaha..

bnyk la ko... Yuna tu dah top. aku lak cuma tengok dr jauh jer... tp kalo dia sudi bawak lagu2 aku, aku duaploh juta kali sudi... i do... :)

kalo iku ikut tips ko tu, sure pas tu aku tido dng nyenyaknyer... yer ke ko wat cam tu ?

Sulela said...

Wokey bro...tader hal..;)

a.b geldofg said...

aku nak buat lyrc utk ko lah..harap2 ko sudi mlodikan

Naz said...

Lela..
hehehe... :)

Naz said...

Ab..
boleh.. bak mai. kalo idea tu sampai, insyaallah aku try.

Sulela said...

Ni yang aku tak sabar nak dengar ni...kekeke.

Naz said...

Lela...
Ab tengah carik idea tu... aku harap setiap verse yg dia tulis tu genap2, x der yg sana panjang sini pendek... ala mcm pantun.. kan cun tu suku kata nya... kalo x, terpaksalah aku menjadi mcgyver memodified apa yg patut... huhuhu..

Naz said...

Lela..
Ni link lagu tu dlm utube :
http://www.youtube.com/watch?v=OBiikVyTkaA

Sulela said...

Hahaha...macam puisi aku...hahahah lagik. Thanks Naz, aku try convert tengok boleh tak. Kalau takleh, aku bakar youtube tu pulak...kekekeke

Naz said...

Lela..
poem ko ok. aku modified pun x bnyk. senang kerja...

amacam sis, boleh convert??

Sulela said...

Yiiiihhhhaaaaaaa....aku dah boleh convert!!! Aku tengah dengar sekarang ni. Lepas ada letrik malam kang baru masuk hp. Takut tak sempat lak sebab hari ni dah kuar notis, seharian takde letrik...huhuhuuuuuu

Terima kasih, Naz. Ko memang baik hati...hehehehe

Naz said...

kat hp ko boleh maen flash movie ker? atau ko convert dulu dlm mpeg baru masuk dlm hp?

utk seorang sahabat, aku x der masalah. bukan susah pun...

Sulela said...

Aku convert guna www.mediaconverter.org. Lepas tu dia save sebagai mp3 dalam winamp file. Jadi aku transfer ke hp aku lak lepas tu...hehehe

Cayalah. Kalau camtu boleh la aku mintak tolong selalu...hahaha

Naz said...

Lela... ko punyer karen dah ok dah yer?? sebenarnya kalo ko pakai 'real player ver 11' pun boleh dload sebarang video tube spt metacafe, daily motion dan utube.. pas tu boleh convert mp3 atau format laen guna 'media converter'. aku ada lagu Yuna dlm hp aku. aku guna kaedah yg aku ckp td tu.

Sulela said...

Sounds pretty hard sebab aku tak berapa faham...kekekeke. Ala Naz, janji buleh convert. Haritu aku buleh convert dari metacafe punya tapi ntah la, sejak dua menjak ni takleh lak. Dia hanya terima dari utube jek...huhuhu

Naz said...

ko boleh dload 'real player ver 11' kat sini :
http://www.real.com/realplayer

seyes aku cakap memang best...

Ajwin Ajeera said...

dr kerana petikan gitar,
bole jatuh cinta ke?

Sulela said...

Bro, tak effect papekebenda dalam komputer ke? Maksud aku, selamat ke niiii?

Naz said...

Awin..
saya x tahu... kenapa awin??

Naz said...

Lela..
sepatutnya bila ko halakan cursor kat video spt utube, akan kuar 1 msg utk donlod.. bila klik, dia akan automatik donlod..

Ajwin Ajeera said...

tak ada apa2..
just tanya je..
sbb ramai pmpuan ckp cm tu.
hehe

Sulela said...

Tak...aku tak buat camtu. Aku tak pernah d/load lagu. Selalu aku dengar je, kalau minat aku terus convert. Untuk convert lak, aku hanya perlukan url dia je. Lepas tu beres...hehehe

Naz said...

Awen..
naper tanya saya.. saya bukan pompuan..

Naz said...

Lela.. cara tu dah tak up to date. leceh pakai software link tu. skrg ni nak donlod vid, lagu hanya pakai 1 klik saja... jimat masa..

hysman said...

Naz,
awen berkias2 hang tak paham lagi ker..atau buat2 tak paham..
heheee...

pakai orbit sudaa...
:)

Naz said...

Man..
seyes aku x paham... sumpah... mlm ni aku blur la... kurang tido...

pakai orbit best ker?

Sulela said...

Yang tak up to date tu la yang aku suka...hehehe.

Akupun blur ngan apa yang Hysman cakap...kekeke. Menyampuk lak...

Naz said...

ooo... maksud ko yg klassik. :)

samolah den... blurr...

julietANNA said...

wow!
hebat.bravo!
da 60 comments ni.hehe.
terlmbt rupanye.

Naz said...

julietANNA..
tq.. belum terlambat. pintu sentiasa terbuka.. buatlah mcm rumah sendiri.. :) jangan lupa mlm ni punya operasi... ;)

hysman said...

orbit best wooo...
giler badak ler..
hihikk..
:p
nak download laju..
suma video boleh download..
tmasuk video ko nih..
harharhar..

Naz said...

Man..
ooo... aku guna real player v 11. pun boleh donlod semua vid dan muzik. Er, apa maksud Awen yg ko paham kat atas..?

Ajwin Ajeera said...

oh bkn eh?
okay okay.
sory sorry encik naz.
x)

Naz said...

Awen..
apa yg bukan... dan apa yg nak di'sori'kan?? :)

Naz said...

Lela.. hang dah hafal melody? lirik x payah la pesal ko yg tulih..

Ajwin Ajeera said...

takde pape.
hehehe

Naz said...

Awen..
hmm... begitu miteri...

hysman said...

ntah..aku budak kecik tak bape paham ape yg dok Awen cakapkan..
ko kan abg kpada budak,up skit dr aku..mesti paham.
hihikk..

Sulela said...

Naz, all in my head...kekekeke.

Mmmmm...Awen memang misteri...
(menyampuk lagik...kekekeke)

Naz said...

Man... walaupun aku abg kpd budak kecik, namun pemikiran ku ini langsung x tercapai... tidak tercapai akal ku... best kan lagu tu?? :)

Naz said...

Lela..
mesti dah hafal ye tak, pesal tanpa ko, lagu ni takkan ada utk menghiasi blog aku ni. hehehe... cayos la sis!

tak payah minta2 izin.. masuk jer.. Awen memang miteri... betul x Awen??

Anonymous said...

wow.. perfect combination!

Naz said...

SW33T..
tq :)

Sulela said...

Naz, Ab kata nak buat puisi minta ko buat lagu lak. Takde lagi ye? hehehe

Naz said...

Lela..
Ab ckp dia maen2 jer timeborak2 dlm ym. tp dlm blog dia tu ada poem dia. cuba ko baca kat sana..

a.b geldofg said...

snggup ke naz mlodikan puisi mgarut aku

Naz said...

Ab...
kalo aku melodikannya, mungkin akan diban oleh kerajaan Malaysia. Lirik ko tu hot dan spicy tahap 8 petala...

a.b geldofg said...

aku tgh fkr yg baik2 ni utk ko

Sulela said...

Naz, aku dah baca poem Ab tu. Aku yakin, belum pape dah kene ban...kekeke. Siap dayung2 lagi tu. Kontroversi nanti...hahaha.

Tunggu poem yang baik2 dari Ab...hehehe.

Naz said...

Ab..
ok.. take your time bro.. :)

Naz said...

Lela..
dayung2 tu ok. bab yg belah2 atas tu buat aku ghairah.. hahaha...

Sulela said...

Hahahaha...aku ingatkan yang dayung2 tu yang buat ko ghairah...hahahaha

Naz said...

Lela... hurm.. oh.. hehehe... x prasan... no komen ;p

Sulela said...

Syyyyhhhhhh....

Tunggu puisi Ab untuk ko buat lagu lak...:P

Naz said...

Lela..
naper syyy..? aderkah...? hehehehe... ok aku tunggu jer... :)

Anonymous said...

sedap lagu ni. saya dengar bnyk kali pun x jemu2. tahniah Naz dan Lela. :)

Anonymous said...

1 lg Naz, awak ni da lama ker buat lagu? melody awak unik dan simple. ada band sendiri ke? slalu gig kat mana2? sory bnyk tanya, cuma nak tahu saja. saya minat muzik awak dan gambar awak pakai baju belang2 tu..

Naz said...

SW33T..
terima kasih sekali lg.. terima kasih juga di atas sokongan selama ini. saya amat2 hargainya..

saya wat lagu dah bnyk tahun dah. saya x der band. cuma masa blajar2 dulu saya ada member2 yg sama minat dng saya. saya juga x pernah gig kat mana2. :)

user said...

WOW 90 KOMEN!!! patutla.. lagu sedap lirik pun bagus. mungkin x lama lg Naz boleh popular mcm Yuna. berbakat jd song/lyric writer dan singer..

Naz said...

Biasa2 saja Elly.. blog org laen lg bnyk komen smpai beratus2..

Lirik Lela yang buat dan lagu pula hasil nukilan saya. sedap ker? tq kerana sudi dengar dan komen..

jng la samakan saya dng Yuna. bagai langit dan bumi. bakat dia besar..

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

My sexy name. It is true?