Pages

Read me 1st

Tunggu sampai habis download dulu baru play. Tq :)

Teman-Mr. Naz





Title : Teman
Lyric : Naz
Melody : Naz
OA : Mr. Naz (Poyo jer ah...)

Lirik aku x letak pasal maleh nak taip. Lagu lama yang tak pernah keluar radio.

Ditujukan khas buat semua supporters, kawan2, followers, sahabat2, orang2 yang selalu tulis dlm ruangan komen serta kotak borak, dan semua insan yang bergelar TEMAN. I love you all....

Terima kasih kepada Sulela di atas kerajinan beliau menyalin lirik lagu ni.

Teman

Nanananana...ha...
Bila berkasih biarlah setia
Bersahabat biar berjuta
Sukar mencari teman yang sejati
Yang memahami

Sukar bagiku untuk menilai
Mana yang kaca dan permata
Manusia ramai yang berpura
Mendapatkan apa yang dicita

*Maafkanku teman
Andai kupernah bersalah
Aku juga insan sepertimu
Terima kasih kuucap padamu
Mewarnai perjalanan hidupku

*Suatu ketika kita pernah berduka
Juga gembira kita bersama
Merempuh ranjau sepanjang hidup ini
Bersama kita hadapinya

Nanananana...ha....
Ulang *

Segala budimu akan kukenang
Sehingga putus nafas ini
Segala budimu akan kukenang
Sehingga akhir hayat ini....


Ni aku amek dari (http://www.friendship.com.au) sebagai kata2 mutiara Persahabatan.

"True friendship is like sound health; the value of it is seldom known until it be lost."
- Charles Caleb Colton

"Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive, and it is only by this meeting that a new world is born."
- Anais Nin

"My friends are my estate."
- Emily Dickinson

"A real friend is one who walks in when the rest of the world walks out."

"A friend is one who walks in when others walk out"
-Walter Winchell

"A friend is someone who is there for you when he'd rather be anywhere else."
- Len Wein - Sent by Paulo Louro

"A friend is someone who knows the song in your heart, and can sing it back to you when you have forgotten the words."
- Sent by Donna Roberts

"A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself."
- Sent by Lysha

"Don't walk in front of me, I may not follow.
Don't walk behind me, I may not lead.
Walk beside me and be my friend."
- Albert Camus (also attributed to Maimonidies). Sent by clovers

"A hug is worth a thousand words. A friend is worth more."
- Sent by Jasmine Fitzwilliam

"Everyone is a friend, until they prove otherwise."
- sent by Steve

69 comments:

CikYana(",) said...

wah besh2
maceh2..tuk cik yana gk ke?

Sulela said...

Teman

Nanananana...ha...
Bila berkasih biarlah setia
Bersahabat biar berjuta
Sukar mencari teman yang sejati
Yang memahami

Sukar bagiku untuk menilai
Mana yang kaca dan permata
Manusia ramai yang berpura
Mendapatkan apa yang dicita

*Maafkanku teman
Andai kupernah bersalah
Aku juga insan sepertimu
Terima kasih kuucap padamu
Mewarnai perjalanan hidupku

*Suatu ketika kita pernah berduka
Juga gembira kita bersama
Merempuh ranjau sepanjang hidup ini
Bersama kita hadapinya

Nanananana...ha....
Ulang *

Segala budimu akan kukenang
Sehingga putus nafas ini
Segala budimu akan kukenang
Sehingga akhir hayat ini....


Bravo! Bravo! Bravo! Pheeewwwwwiiiiiitttttt...hehehe

Aku dah hafal lirik lagu ko tu, Naz. Sedap la...kekeke. Berkali2 aku dok ulang...hahaha

cikNiarun said...

sukar mencari teman yang mengerti,yang memahami..

yeah naz..suke aku lagu nih~

Naz said...

Cik Yana..
Ya.. untuk Cik Yana jugak. semoga terhibur :)

Naz said...

Lela...
Wow... amazing. terasa mcm lagu ku ini dihargai. nanti aku copy paste kat n3 ni. Budimu akan ku kenang...

Ko dengar brapa kali? ada 287 kali ker? hehehee... malu i dibuatnyer.

Naz said...

Nurain...
Terima kasih ain.. kalo suker, boleh muat turun dng sms bla..bla..bla.. hehee. gurau jer.
Agak2 boleh x saya suruh Yuna nyanyikan lagu ni?? ;)

Sulela said...

Anytime, Naz. Lagu ko best la bro. Segan la aku nak buat puisi camni... Bait2 ayat dalam lirik ko tu ada maknanya tu. Bijak sungguh. Anak sapa la neh...hehehe

Naz said...

Lela, wat la 1.. try test dulu.. mana tau kita boleh jd combinasi yg bagus dan mantap? hehee...

dulu masa sek aku minat sastera. tp masuk kelas sains. sambung plak engine. tp kecenderungan aku pd seni. skg lak wat biz. hidup ini memang sudah ketentuan tuhan... :)

Sulela said...

Aku tengah timbangkan cadangan ko nak buat poem pasal katak...hahahaha katak! Lepas kene sergah ngan binatang huduh ni haritu, idea aku ikut terbang sama. Rasa aku nak cekik je katak neh...huhuhu

Yup...hidup ni memang dah ditentukan. Aku skola tak tinggi cam ko tapi amek sains gak. Eh silap, sekolah aku tinggi la. Kat atas bukit, 3 tingkat lak...kekeke. Harap ko tak malu kawan ngan aku. (ni apa kes aku rasa rendah diri lak neh...huhuhu)

Naz said...

Lela.. pertimbangkan.... jng x timbang... apa kes ko dng mr kodok tu? naper dia nak sergah ko tiba2? aderkah??? biasanya idea yg terbit dr idea yg dah terbang lg mantap. ;)

hohoho... aku x pernah nak malu kawan ngan ko. ko lg best dr kawan2 aku yg laen. faham aper tu erti kawan dan persahabatan walaupun di alam maya ini. sekolah tinggi2 pun x guna kalo x guna mata hati ketika melihat. ye tak?? lainla ko, sek atas kayangan. tingkat 3 lg... hehehee...

Sulela said...

Sekolah atas kayangan??? Warrrgghhhahahahaha...tak ada maknanya...hahaha. Aku takde peluang nak lanjutkan pelajaran. Terpaksa bekerja nak tolong mak ngan ayah aku sara adik2 yang laen untuk belajar. Adik aku ada 6 orang lagi nak sekolah. Kakak aku dah kawen dah masa tu. Jadi aku berkorban apa saja. Offer ada tapi aku reject...huhuhu. Tak sanggup tengok ayah ngan mak pening kepala carik duit. Baikkan aku...hahaha.

Risau gak ngan orang yang ada pendidikan tinggi neh. Selalu pandang rendah pada orang cam aku. Aku penah terkene. Tapi, what the heck. Aku tak kacau orang...hehehe

a.b geldofg said...

oi ko bdua ni dri smlm meow2 mcm kucing nk mgawan..hehehehe


bst juga suara ko bro..

Naz said...

Lela..
Kalo ko dapat further study mungkin ko x buat blog alam desa tu kan?? aku pun tak kan kenal ko.

ko ni seorang anak dan kakak yg baik. sanggup lepaskan opportunity yg terbuka luas di dpn mata. mungkin ada kebaikan nya... bagi aku semakin tinggi kita study, semakin kuat minda kita nak bekerja dng org selepas habis belajar nnti. setuju??

aku sek pun x tinggi juga. kalo ko tengok tinggi, dont wory. aku bukan jenis camtu. semua org aku kawan. tak baik kan kalo pilih2 kawan ni...

Naz said...

ab,
blog aku x semeriah blog ko bro.. pasal tu ada 2 org jer yg meow2 kat sini... hehehee...

sedap ker? tq...
(walaupun aku x suka dengar sore sendiri)

errul_ramli @ MH said...

hahaha.. talented. ajar aku main gitar weh!

Sulela said...

Errrr...Ab, jom la meow2 kat sini gak....meeeeoooooowwwwwww...kekekeke

Hehehe...ko bijak berfikir ek Naz. Cita2 aku nak jadi marin biologist tuuuu...hahahahaha. Poyo je. Takpelah, kita kawan2, tak mahu lawan...hehehe

Naz said...

eRRuL AspHyxiAteD....
Bukan ko guitarist ker... ooo.. ko nak menyamar x reti yer???

Talented??? terharu aku baca... huhuhu... nak nangis woo...

Naz said...

Lela...
Ab tu memang camtu. komen 2,3 kerat jer. pastu blah... hehehee... tu style dia yg aku kesan. tp blog dia fuh... dasat tahap super saiya...

Apa yg menyebabkan ko memuji aku begitu?

Wow...Marin biologist... aku suka dengar dan aku dpt bayangkan kalo ko berjaya jadi marin biologist. mesti ko akan buat blog pasal tumbuh2an laut dlm, mcm rumpai laut, plankton dan juga gamat. betoi ka tanggapan aku?

Sis, ada baiknya ko jd mcm ni. mana tau kalo ko marin biologist, ko tersangkut kat batu karang dan kaki ko dijangkiti virus laut yg merbahaya. haa... kan bahaya. :)

a.b geldofg said...

ala jgnlah ckp cmtu...aku komen iklas tau....
aku tk pandai komen pjg2

nanti aku fikir utk komen pjg2 ye

Naz said...

Ab..
aku tau ko ikhlas... tp jng la terasa yer. masing2 ada style..:)

a.b geldofg said...

aku ok je.....tapi aku suka dtg sini....suka tgk mainan kreatif ko dgn gtar ko....

dpt tenangkan fikiran

Sulela said...

Naz, blog Ab memang dahsyat tahap petala kelapan. Akupun kagum...

Kalau cita2 aku tercapai, aku tak bukak blog la...hahaha. Tanggapan ko tu, salah satu cabang dia la. Aku suka laut tapi tak suka mandi dalam laut...huhuhu

Ok, enough said tentang cite2 tak jadi aku tu. Kenapa lak ko kelulusan engineer tapi tak jadi jurutera lak?

Naz said...

Ab..
Ko tenang ker dengar mainan gitar aku? Tq di atas pujian tu. Kalo ko fening2 nanti, dtg2 lah sini untuk menenangkan fikiran... aku sudi menghiburkan hati ko tu...

Naz said...

Lela..
Blog memang dasat.. apa la rahsianya yer...

Tanggapan aku salah yer?? aku maen tembak jer. ingatkan kena. hehee... aku suka mandi laut, tp x reti brenang.

Pesal aku x jd engineer yer? hmm, pesal aku lg bebas dan suker dng aktiviti aku skrg. x payah punch card, traffic jem, kena marah ngan bos, dan x payah buat mc tipu kalo maleh nak kerja. hahahaa....

Sulela said...

Akupun tatau...hehehe.

Naz, ko dah tersilap baca apa yang aku posting tu. Salah satu cabangnya adalah apa yang ko tanggapkan tu. Errrr...ayat aku salah ek...adehhh.

Dalam erti kata lainnya, ko suka keje sendiri la ek. Aku tabik spring la kat ko. Aku sendiri asyik stress bila keje makan gaji. Dengan perangai rakan sepejabat lagi. Cheh..sekarang aku lebih tenang tapi...boring...hahahaha.

Naz said...

Lela..ye ker?? aku salah baca la sis... hehehee... aku minat dng 1 makhluk tuhan ni.. nama dia kulat marine. org Malaysia x der yg xpert tumbuhan ni...

aku memang suker kerja sendiri. nak ikut sunah nabi... hehee... aku dulu pernah kerja kat opis. muntah aku lepas thari. boring tahap 3 petala langit... apa saja kita kerjakan ok, asalkan halal toyiban...

a.b geldofg said...

kdengaran sayu2 nama aku dsebut lagi

blog aku biasa2 je

nanti aku smpai sana utk nkmati mzik ko scara lagsung

Naz said...

Ab...
Sampai sana? sampai maner ya..??

Sulela said...

Whoaaaa...Ab nak pay ko a visit la tuh...

Kulat Marine? Akupun tak pernah dengar. Aku try google, tak jumpa gak imej dia. Habitatnya dalam ayaq ka?

Pengalaman tu adalah satu pengajaran yang baik, kan Naz...hehehe;)

Naz said...

Lela..
Wuih, ader ke org nak bayo dngr aku nyanyi. kalo kat kaki lima yg bentang sapu tangan, mungkin boleh kot?? hehehee...

Kulat marine ni 1 tumbuhan di laut dlm. Malaysia ni kurang kajian terhadap specis ni. org2 dr luar dtg sini ambil dan bawa balik utk dijadikan produk kesihatan. pastu jual balik ke malaysia. depa untung berjuta2. kat malaysia cuma seorang pensyarah kat UPM jer wat kajian pasal spesis ni. kalo ko jd marine biologist mesti ko akn tahu potensi menatang tu. :)

betul tu sis, pengalaman tu sebuah universiti terbaik...

Sulela said...

Buat apa nak nyanyi kat kaki lima. Kan ko buleh nyanyi kat dalam blog ko neh. Tengok peminat ko dah semakin ramai tu...hehehe.

Sungguh aku tak penah dengar tentang kulat ni. Rasanya nak get involved dalam benda ni makan duit gak. Betul tak Naz. Sebab tu tak ramai yang amek pusing. Betul ke anggapan aku neh?

Naz said...

iyer x iyer la... aku x prasan.. x prasan brapa org dah follow...

negara kita research kurang. mmng bnyk makan modal, tp kalo wat btul2.. pulangannya mmng berbaloi. percaya x org2 jepun kaut bertrillion usd setahun hanya wat produk berasaskan kulat marine? tp org malaysia cuma tahu guna saja... hehehe...

Sulela said...

Ko tak tingin nak mulakan ke? Bagi aku la, bisnes camni hanya seswai untuk orang yang ada modal besar...hehehe.

Naz said...

Lela..
Kalo aku anak tan sri mungkin aku akan pertimbangkan. hehheee...

Sulela said...

Hehehehe...anak Tan Sri kaya ke? lalalala

Bagi aku la Naz, cukup la kalau aku dapat hidup selesa dan boleh settle semua hutang. Kaya2 sangat pun buat aku tak lena tidur malam je...kekekeke

Naz said...

ada gak yg kayap.. hhahahaa...

bagus la ko ni, serba sederhana. anak sapa la nie...

Sulela said...

Hahahaha...kayap ke? Tu bukan nama penyakit kulit ek? kekekeke

Aku anak mak dan ayah aku la...hihihi

Doakan kejayaan bersama, Naz. Aku gabra nak start buat penternakan ikan puyu neh...heh heh heh

Naz said...

kayap tu adalah sejenis.... ala ko sambung jer la...

aku x sabar nak baca n3 ko pasal projek puyu ko ni. aku nak buat, tp x der peluang... akan aku doakan kejayaan projek terbaru ko nih... dan projek lama ko juger. semoga dpt ternak bnyk2 dan sale up..

Sulela said...

Thanks Naz. Bertuahnya badan ada kawan yang mendoakan kawannya. Aminnnnnn...

Errrrr...nape ko takde peluang lak?

Naz said...

Lela.. maksud aku, x der masa, tanah dan kepakaran. ko jalan dulu projek.. mana tau aku dah sampai seru, aku boleh tanya2 kat ko..

Sulela said...

Owhhh...hehehehe... sure thing, bro...anytime...;)

a.b geldofg said...

meow...meow..(atas bumbung pulak)

hehehehehe

Naz said...

Lela..
Aku dulu ada wat projek cendawan, tp partner plak wat hal... :(

Naz said...

Ab..
mmmmmmeeeeoooowwww!!! (tergelincir dr bumbung)

ngeh..ngeh..ngeh...

a.b geldofg said...

meooooooooooooooooowwwwww..(naik semula atas bumbung)

Naz said...

Ab..
gedegannnggg!!! (pak mat tempe baling kasut menoreh tepat kat kepala)

Sulela said...

Ko wat cendawan? Kenapa ngan partner ko? Aku pun penah kene main ngan partner gak tapi dalam projek keli. Sekarang ni hanya tanggung bayar duit pinjaman bank je. Hampeh kelapa betul...huhuhu

p/s: aku tengah tengok kucing jantan kene baling ngan kasut...lalala

a.b geldofg said...

meowwwwwwwww.....(masuk dlm kain sulela hehehe)

Naz said...

Lela.. partner aku dah bengong. memula beriya2, pastu nampak dah x ghairah dng projek tu. dah la aku pakai tanah dia. bagus la ko wat sendiri. x payah pening2 kepala yer..

Alamak!!! ada kucing gatal la... masuk2 dlm kain orng...

Sulela said...

Naz, akupun kene cam ko la. Tanah dia jugak. Memula je ghairah nak buat. Lepas tu buat don't know je. Kene kuarkan duit poket lak nak settle bank setiap bulan...

Kucing tu masuk dalam kain kotor yang aku longgok untuk dibasuh. Takde hal...sekarang aku tengah spinning kucing tu untuk cucian kering...hahahaha

Naz said...

Lela, nasib kita sama.. tp aku x wat loan dan projek aku terbengkalai.. bangsal dan para dah siap. pas tu tinggal jd rumah berhantu..
so, projek keli ko kat tanah dia la? dia dan keluarga dia x ungkit apa2?

aku agak kucing tu dah pengsan dlm mesin basuh. senyap jer.. x der bunyi meow..meow.. hehehee...

Sulela said...

Kat tanah suami aku ada buat gak. Projek yang kat tanah dia tu jv punya. Dia yang beria-ria ajak buat. Sekarang ni dok bagi sewa kat orang. Memula dulu sakit gak hati tapi lepas dah ada yang sewa, kira ok la...hehehe

Naz said...

oo.. kira ok, dah ada org sewa. kalo x der mcm mana la ya..

Sulela said...

Kalo takde, aku rasa aku akan jadi hulk la...kakakakaka

Naz said...

hehehe... jadi hulk duyung. badan kaler hijau, kaki ekor ikan...

Sulela said...

Naz, hahahaha...aku dah bayangkan hulk duyung...hahaha. Tak lawa langsung...;D

Naz said...

cube ko lukis sket... lawa aku rasa. poem ko tu ko wat sendiri..?

Sulela said...

Ada sikit macam rupa ms.kelly yang aku lukis arituh...hahaha. Cuma seluruh badan wana hijau dan berambut panjang dan kusut-masai. Ko boleh bayangkan tak? hehehe

Poem tu aku wat sendiri. Versi asalnya panjang sangat. Jadi yang tu aku dah pendekkan...hehehe. Kenapa, Naz. Aku tahu...memang merapu...kekekeke

Naz said...

Nice dan menyegarkan minda yg membaca. manada merapu? :)

Sulela said...

Huuuu...makcik dah jadi kembang semangkuk...hehehehe

Naz said...

masih kembang semangkuk lg Lela???

Sulela said...

Dah melimpah la Naz...kekekeke

Naz said...

keh3x... cedok la balik. membazir kalo melimpah2...

Sulela said...

Melimpah dalam kolam...tak kira membazir la...muahahaha

Naz said...

kalo kat situ x per lah... kalo kat ghumah ko, nnti penat nak basuh lantai...

Redynne™ said...

Salam naz..

Suatu waktu dulu sy pernah suarakn keinginan utk belajar memetik guitar. tp jwpan yg diterima.. "belajar masak lagi bagus kn..?" hehehe..

walau mcm manapon.. acoustic music punya tempat yg istimewa dlm hati sy.. :)

*nak tambah lg 1 quote yg sy paling suka-
True friendship is a plant of slow growth(George Washington)

Naz said...

Waalaikumsalam wbt Redynne...

Blajar memasak lagi best kan.. amat berguna ketika lapar. hehehe.. saya punya muzik kapok sajer. saya juga mnat acoustic muzik mcm awak..

wah.. amat bermakna quote yg awak kasi tu. tqvm.. saya hargainya.. :)

Anonymous said...

akhirnyaa...well...good luck...best dgr..seb baik skt je..kalo bnykk...hihihih=)...(mazni)

Naz said...

mazni...
kalo banyak, terus tido... hehehe

Post views hit counter

Guitar chord / kod gitar

Guitar chord / kod gitar

My sexy name. It is true?